Calendari Laboral 2018 - BBVA Estatal

13 festius en 6 Comunitats

Amb la presència de CCOO en els Comitès d'Empresa, com cada any i en aplicació de la norma vigent, procedirem a emetre el preceptiu informe sobre el calendari laboral per a l'any en curs, en aquest cas per 2018. Aquest any tenim una casuística especial, per la qual fins a 6 Comunitats han establert 13 festius anuals, en lloc dels 12 convencionals, un d'ells recuperable.

En el cas de Catalunya el departament de Treball, Afers socials i Famílies de la Generalitat estableix com a festes recuperables el dilluns 2 d'abril, "Dia de Pasqua Florida" o el dimecres 26 de desembre, "Sant Esteve", deixant en mans de l'empresa la forma de recuperació d'aquest festiu. Com BBVA és qui té la potestat de triar quina de les dues cal recuperar, ha decidit que el dia recuperable sigui el 2 d'abril.

Des de CCOO ens hem posat  en contacte amb RRLL, per tal de donar una solució raonable i acordada a la recuperació d'aquest festiu addicional.

Amb el benentès que molta gent ja haurà recuperat per endavant aquest dia festiu (prolongacions de jornada gratuïtes), des de CCOO vàrem proposar que es recuperés de la forma que s'acordi en cada centre de treball i, tot i que el Banc en un inici tornava a caure en l'error d'altres anys (volia reduir un dia de lliure disposició), ens va comunicar que la recuperació s'hauria de fer durant el mes d'abril, en un màxim de 4 tardes (poden ser 2 o 3), d'acord amb el responsable i fins a complir les corresponents hores.

Considerem que la proposta feta pel Banc, tot i ser millor respecte anys anteriors, hauria de ser més flexible en el nombre de tardes. Un cop dit això i a petició de CCOO, el banc ens confirma que es podrà acordar la recuperació d'aquestes hores amb major flexibilitat i també a principi de la jornada, atenent circumstàncies personals i necessitats organitzatives del servei, sempre consensuat amb la persona responsable de l'oficina o departament.

CCOO el teu sindicat útil i eficaç

Algunos Iconos extraídos de Freepik (www.flaticon.com) licencia de CC 3.0 BY