La reducció de costos no ha d'afectar negativament als treballadors

Reduir despeses: tancar els dissabtes

21-04-09 Els treballadors de banca també estem patint la crisi diàriament en les nostres condicions laborals: L’exigència d’objectius que són pràcticament impossibles, la pressió contínua per reduir la morositat i captar passiu, l’enduriment de la política disciplinària... (PDF: Cat)

Els treballadors de banca també estem patint la crisi diàriament en les nostres condicions laborals: L’exigència d’objectius que són pràcticament impossibles, la pressió contínua per reduir la morositat i captar passiu, l’enduriment de la política disciplinària, les relacions difícils amb els clients i la reducció sistemàtica de costos que pressiona negativament sobre les retribucions complementàries. Tot plegat configura un  panorama on cada vegada és més complicat reeixir en la feina.

A proposta de COMFIA-CCOO, tots els sindicats presents en la Comissió Interpretativa del Conveni Col·lectiu de Banca hem demanat a la patronal AEB que la reducció de costos no afecti negativament als treballadors, que en cap cas són els responsables de la crisi i, conseqüentment, els hem requerit per a l’obertura de negociacions, amb caràcter sectorial, que permetin no haver de tornar a obrir les oficines bancàries els dissabtes, amb la seguretat que això comportarà un estalvi important de despeses innecessàries per a les entitats en temps de crisi.

L’AEB ens ha manifestat la seva negativa a renegociar sectorialment aquest apartat del conveni, tanmateix informa de la possibilitat, sempre oberta, d’abordar-ho en l’àmbit de cada empresa.

Mantindrem la nostra demanda i, al mateix temps, proposarem en cada empresa que quan acabi l’horari d’estiu no es tornin a obrir les oficines el dissabte.

També vam proposar l’actualització extraordinària dels tipus d’interès per als crèdits d’habitatge del Conveni Col·lectiu, atesa la variació tan gran que ha hagut en l’euribor l’últim semestre. AEB va acceptar la possibilitat de l’actualització extraordinària en l’àmbit de cada empresa.

La reunió de la Comissió Interpretativa del Conveni Col·lectiu de Banca va tractar també altres temes d’interès:

1. Còmput de l’antiguitat per a la assimilació salarial a nivell 8, quan el treballador va pertànyer anteriorment al grup de tècnics i li correspon l’assimilació entre els anys 2007 i 2010.

2. La determinació del període mínim que ha d’haverentre la convocatòria i la data dels exàmens en els ascensos per capacitació.

3. La determinació dels representants dels sindicats en els mitjans establerts en la Comissió d’Estudi i anàlisi del Conveni Col·lectiu.

Sobre aquestes qüestions es van assolir les conclusions següents, que estan pendents de concretar i redactar:

1. Sense criteri definit, AEB contestarà la nostra petició d’aquí uns dies.

2. Es recomanarà que entre la convocatòria i l’examen hi hagi un mínim de quatre mesos.

3. S’abordarà una negociació global, que doni un marc més institucional a les relacions AEB-Sindicats.

Tractarem de tancar tots aquests temes els pròxims dies i traslladarem a les empreses la necessitat de retallar despeses tancant els dissabtes, en lloc de pressionar a la baixa les retribucions i les condicions de treball.

Abril de 2009