Tornem a donar la benvinguda a dotze companys i companyes que shan incorporat fa uns dies a la Territorial de Banco Herrero amb contractes indefinits.
Estem segurs que aquest és el camí correcte per impulsar lactivitat i començar a sortir del pou en què uns quants pocavergonyes ens van ficar.
No obstant això, i fa temps que ho anem dient en privat, volem cridar públicament latenció a la direcció sobre una circumstància molt important. Tant els vint-i-quatre companys que es van incorporar últimament com els que es van incorporar el 2010 tenen com a missió exclusiva la creació duns equips comercials en la xarxa doficines de la Territorial de Banco Herrero. Ens sembla que és una opció necessària i amb projecció de futur, però al mateix temps considerem que és insuficient.
Sestà generant una deficiència, cada vegada més evident, de plantilla administrativa a les oficines. Aquest fet comporta un desequilibri entre els àmbits comercial i administratiu, quan ambdós són necessaris i importants.Sense aquest equilibri no saprofiten totes les oportunitats i, més important encara, es genera una pressió inacceptable que afecta la salut dels treballadors i les treballadores. En aquests moments previs a les vacances, hi ha oficines, fins i tot les més importants, que estan passant dificultats enormes per no perdre el control administratiu de les operacions, la qual cosa és conseqüència de la manca de personal dun perfil determinat.
Molts companys estan fent un esforç ímprobe per mantenir un nivell acceptable de servei als clients i complir una normativa aclaparant. La conseqüència daixò és que uns quants comencen a tenir problemes de salut. Això vol dir, per tant, que no és una situació sostenible ni acceptable.
Des de la Secció Sindical de COMFIA-CCOO ens fem ressò dun sentiment unànime a tota la xarxa: demanem un reforç immediat dels recursos administratius de les oficines i, a un termini més llarg, una revisió a fons de la càrrega administrativa que suporten les oficines.
La nostra opinió és que la solució passaria per incloure un pla de creació dun equip de responsables administratius, amb la formació i la motivació suficients per mantenir lequilibri amb un equip comercial potent, que amb un bon criteri de futur sestà forjant en aquesta territorial.
Així guanyaríem eficàcia, milloraríem el servei als clients i, sobretot, treballaríem millor, en condicions més bones i sense haver darriscar la salut.
Algú creu que això és un desavantatge per a lempresa?
Qüestions absurdes: predicant en el desert
El 19 de maig es va fer a Gijón una reunió dassegurances. Es van desplaçar al voltant de dues-centes persones, des de tots els punts dAstúries (i en algun cas, fins i tot, van haver de fer més de 600 quilòmetres per poder-hi assistir, entre lanada i la tornada).
La reunió, que no pretenia comunicar estratègies noves, ni canvis en lorganigrama, ni productes agressius i nous, va durar una mica més duna hora. Hagués estat més sensat convocar-la a través de videoconferència, en lloc de posar part de la plantilla a la carretera? No es té en compte lestalvi de despeses? Si a aquesta reunió afegim la reunió mensual de zona, la setmanal dels dilluns, les desenes de tallers de productes, les explicacions del Pla Lidera, la que proposi cada director de zona, el despatx mensual, el Curs de Tècniques i Habilitats Comercials, el dAtenció Telefònica i un nombre important de cursos de formació en línia... quan reposem?, com arribarem lendemà a treballar?, què pensaran de la nostra segona residència els nostres pares, els nostres fills, el nostre marit o la nostra esposa?
Pensem, doncs, que cal fer una crida a la calma, a una redistribució del temps de treball, a un ús eficient de les tecnologies noves per millorar la qualitat de vida de tots els que tirem daquest carro.
Oviedo, juny de 2011
|