El 13 de novembre passat vam mantenir una reunió amb lempresa en què vam parlar daquesta qüestió i sens va confirmar que a partir del dia 8 de gener es suprimirien 240 places daparcament i que caldria buscar solucions per a aquesta problemàtica.
Evidentment ho vam aprofitar per exposar de nou la nostra reivindicació, que mantenim des dels primers trasllats, que sinstauri un servei dautocar des de Sabadell i Barcelona, proposta que no va ser rebutjada dentrada. Aquesta mesura solucionaria la qüestió de laparcament ja que es reduiria la necessitat actual dutilitzar el vehicle privat, milloraria la seguretat en els desplaçaments diaris i, a la vegada, tindria el benefici afegit de reducció dels nivells de contaminació de Banc Sabadell en matèria de mobilitat de la seva plantilla.
Lempresa ens va demanar col·laboració en aquest àmbit que afecta directament els desplaçaments de la plantilla, però quan li hem demanat que ens informés de les decisions que prengui. Ens han dit que ens informaran quan ho creguin convenient. Per tant, no cal ser gaire espavilat per intuir que no pensen donar resposta a cap mesura que faciliti a la plantilla lús de transports col·lectius, ja siguin dempresa o públics. Més aviat volen posar sobre les espatlles del personal, i més concretament dels directors dàrea, la responsabilitat de gestionar els aparcaments que shauran de compartir entre els empleats i les empleades de la seva àrea; aquesta és la proposta que estan treballant per pal·liar el dèficit de places daparcament.
Des de CCOO expressem el nostre rebuig a lactitud irresponsable i prepotent respecte a tots els treballadors i les treballadores daquesta empresa i a una manca de compromís amb la societat i la defensa del medi ambient.
Així, emplacem lempresa a una taula de negociació on es discuteixin de manera seriosa i oberta tots els problemes i les alternatives per una mobilitat segura i sostenible de la plantilla del Centre Corporatiu de Sant Cugat del Vallès.
Us en continuarem informant.
Sabadell, desembre de 2007