Pensió meritada i drets consolidats

Pacte que assegura el pla de pensions dels col•lectius A (Banc Sabadell) i A1 (Natwest, Banco Herrero i Banco Asturias)

03-10-2012 Segons aquest pacte, l’empleat o l’empleada que continuï en actiu rebrà cada any la informació de la seva pensió meritada i dels seus drets consolidats que l’actuari del pla calcularà. Aquesta pensió meritada creixerà gradualment cada any, mentre estiguin en actiu i fins a l’edat de 65 anys.

Pensió meritada i drets consolidats

Com a integrant del col·lectiu A o A1 del pla de pensions, has rebut un correu electrònic des de Relacions Laborals en què t’informen de dues quantitats:

1)      La pensió meritada el 31 de desembre de 2011.

2)      Els drets consolidats el 31 de desembre de 2011

Aquesta informació és per complir el pacte entre el banc i la representació sindical, en el qual s’assegurava el pla de pensions dels col·lectius A (Banc Sabadell) i A1 (Natwest, Banco Herrero i Banco Asturias).

Aquells empleats que causin baixa a l’empresa abans de la jubilació tindran l’opció de triar entre mobilitzar a un altre pla de pensions els seus drets consolidats informats, com s’ha estat fent fins ara, incrementats en un 1%, o bé optar per cobrar una pensió vitalícia anual a partir dels 65 anys, que es cobrarà en 12 pagaments mensuals.

Tant si es tria la mobilització com la pensió vitalícia i mentre no es passi a la situació de jubilat, es podran fer rescats dels drets consolidats pel fet d’estar en situació d’atur de llarga durada o malaltia greu.

Continuarem informant sobre aquesta qüestió i restem a disposició vostra per aclarir qualsevol dubte.

Octubre de 2012