COMFIA-CCOO Catalunya, en el marc del seu Consell, convida a la participació dels delegats i delegades a un espai obert per a la reflexió a càrrec de l’historiador Josep Fontana sobre “La contribució del moviment dels treballadors i treballadores per consolidar l’Estat del Benestar”, el divendres 20 de gener a partir de les 12 hores a la sala d’actes (Via Laietana 16 – Barcelona).

L’historiador i professor emèrit de la Universitat Pompeu Fabra participarà en aquest espai obert al conjunt de l’estructura sindical de CCOO, fent una reflexió sobre la contribució del moviment dels treballadors per consolidar l’Estat del Benestar i els drets de ciutadania socials, agafant com a fil conductor alguns dels arguments presents a la seva última obra: "Por el bien del imperio. Una historia del mundo desde 1945".

Aquesta intervenció es fa en un context difícil de reflexió profunda i de redefinició de les propostes, alternatives i de defensa aferrissada de l'Estat del Benestar per part del sindicalisme confederal i dels moviments dels treballadors i treballadores.

Josep Fontana, va rebre un acte de reconeixement per part de la Fundació Cipriano García – CCOO el passat mes de juny, per la seva trajectòria cívica i professional dedicada a la recerca i la investigació en les ciències socials, la qual ha aportat a la nostra societat un valuós llegat intel•lectual per comprendre la realitat que ens envolta i donar-nos eines per transformar-la en una societat més justa i equitativa.

Josep Fontana és el president del jurat del Premi “Ángel Rozas”, que convoca la Fundació Cipriano García, a la recerca en ciències socials per a investigadors i investigadores novells amb l'objectiu de reconèixer la millor recerca sobre el món del treball.

Josep Fontana també és Premi Creu de Sant Jordi (2006), Premi Nacional a la trajectòria professional i artística de la Generalitat de Catalunya (2007), doctor honoris causa per la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, per la Universitat de Valladolid i premi en reconeixement a la trajectòria com a acadèmic i intel•lectual d’esquerres, historiador i formador de molts ciutadans i ciutadanes del país des de l’àmbit universitari, així com per la generació de debat i transmissió de noves idees, per part de l’UPEC (Universitat Progressista d’Estiu) el 2011.

Secretaria de Formació Sindical i Cultura de CCOO de Catalunya
i COMFIA-CCOO Catalunya