CCOO i UGT tornen a mobilitzar-se pel bloqueig del Conveni del comerç del tèxtil de Barcelona

Concentració a Barcelona demà dimecres, 19 de juny

El Gremi del Comerç del Tèxtil de Barcelona (patronal) no va acceptar la proposta mediadora del Tribunal Laboral de Catalunya que plantejava un conveni del sector per als anys 2012-2014, amb un moderat increment per als anys 2013 i 2014, així com la creació d'una comissió per a l'estudi i elaboració de propostes per reduir l'absentisme.

Els motius són que la proposta de mediació no preveia l'increment de la jornada i la retallada dels complements salarials en situació d'incapacitat temporal (baixa mèdica).

D'aquesta manera, els sindicats CCOO i UGT entenen que la patronal persegueix l'objectiu que el conveni col·lectiu perdi la seva vigència el pròxim dia 8 de juliol de 2013, per poder precaritzar les condicions de treball d'un sector ja de per si mateix precàries.

Així que d'aquesta manera solament els queda una sortida, la de no deixar que el Conveni perdi la seva vigència. Els sindicats continuem amb la campanya d'informació i mobilització sense descartar mesures més contundents com pot ser la convocatòria de vaga, ja que no s'ha de consentir retrocedir 25 anys i deixar que les condicions de treball i els drets es deteriorin d'aquesta manera. CCOO i UGT criden a una concentració demà dimecres, 19 de juny, a les 10.30 h, a l'avinguda del Portal de l'Àngel amb plaça de Catalunya.

Cortefiel, Furest, Conti, Venca, Mango, Desigual, Zara i HM són algunes de les empreses afectades per aquest conveni, encara que no totes participen directament en la negociació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 de juny de 2013

Agenda:
Dimecres 19 de juny de 2013
10.30 hores
Av. Portal de l'Àngel amb Pl. de Catalunya (BCN)