Actualment, el sector té una gran dificultat de captació de professionals i les vocacions estan caient de manera dramàtica. En un sector que pretén ser motor de l'economia i captar gran part de les ajudes europees, el que se'ls ha acudit és que la millor manera de millorar la productivitat és treballar de dilluns a dissabte. Així ho han proposat a la mesa de negociació del conveni com a resposta a la sol·licitud de millora de la jornada anual de la part social.
La proposta presentada per la patronal del sector i recolzada per aquestes companyies suposa un greu perjudici per a les plantilles que actualment no treballen els dissabtes, llevat de casos excepcionals on s'acorda l'horari i el pagament d'un plus addicional.
CCOO ha llançat una campanya d'informació adreçada a les plantilles i als clients del sector i una recollida de signatures digital per demanar suports i conscienciar de les mesures presentades per les empreses del sector. Qualsevol persona que vulgui que retirin aquesta proposta pot signar la nostra petició a "Change.org" https://bit.ly/NOPrecaryTIC, i fa una crida a la ciutadania per donar suport a aquesta petició.
- - - - - - -
CCOO denuncia que las empresas de consultoría quieren eliminar el pago de los sábados
En la Asociación Española de Consultoría se encuentran las principales empresas del sector: Indra, Viewnext, Capgemini, Oesia, DXC Technology, Everis (NTT Data), Kyndryl, Accenture, IBM, Deloitte, Inetum, Atmira, Ayesa, Bilbomática, bluetab, Cedec, Cegos, EY, Getronics, KPMG, Sopra Steria, Tata, Unisys, Vass, y Worldline.
La última ocurrencia de estas empresas es proponer que las personas del sector consultoría y estudios de mercados tengan que trabajar obligatoriamente los sábados.
Actualmente el sector tiene una gran dificultad de captación de profesionales y las vocaciones están cayendo de manera dramática. En un sector que pretende ser motor de la economía y captar gran parte de las ayudas europeas, lo que se les ha ocurrido es que la mejor manera de mejorar la productividad es trabajar de lunes a sábado. Así lo han propuesto en la mesa de negociación del convenio como respuesta a la solicitud de mejora de la jornada anual de la parte social.
La propuesta presentada por la patronal del sector y apoyada por estas compañías supone un grave perjuicio para las plantillas que actualmente no trabajan los sábados, salvo casos excepcionales donde se acuerda el horario y el pago de un plus adicional.
CCOO ha lanzado una campaña de información dirigida a las plantillas y a los clientes del sector y una recogida de firmas digital para recabar apoyos y concienciar de las medidas presentadas por las empresas del sector. Cualquier persona que quiera que retiren esta propuesta puede firmar nuestra petición en "Change.org" https://bit.ly/NOPrecaryTIC, y hace un llamamiento a la ciudadanía para apoyar dicha petición.
CCOO Serveis
Cuida del teu treball. Afilia’t a CCOO Serveis!