Archivado en Comunicats conveni

NEGOCIACIÓ XXV CONVENI COL·LECTIU BANCA

Aconseguit PREACORD en Conveni Col·lectiu de Banca

Aconseguim PREACORD del XXV Conveni Col·lectiu de Banca, amb un increment en 3 anys de l'11% - 13% i garantia de cobrament per a la totalitat de la plantilla.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , GIRONA (Sindicat Intercomarcal de CCOO Serveis Comarques Gironines) , TARRAGONA (Serveis CCOO Tarragona) , LLEIDA (Serveis CCOO Terres de Lleida) , VOCC-CATC (Serveis CCOO Vallès Occidental - Catalunya Central) , VORMAROS (Serveis CCOO Vallès Oriental - Maresme - Osona) ,

Fruit de la pressió i negociació duta a terme per CCOO UGT i FINI, hem aconseguit tancar el següent preacord del XXV Conveni Col·lectiu de Banca, amb més del 71% de representativitat (71,21%):

1. Pujada mínima en taules 2024-2026: 11%4,25% 2024 – 4,00% 2025 – 2,75% 2026
    (Increment mínim acumulat en taules en 3 anys = 11,40%)

2. Pujada màxima en taules 2024-2026 en funció IPC: 13%Garantia en cas d'excés de l'IPC 2024-2026 sobre l'increment del 11,40%, actualitzant-se la taula salarial el 1/1/2027 en l'excés, amb el topall del 2%. (Increment màxim acumulat en taules en 3 anys = 13,40%)
    És a dir, en funció de l'IPC 2024-2026, les taules salarials i altres conceptes s'actualitzaran en 3 anys entre un 11,40% i un 13,40% acumulat.

3. Garantia de cobrament global per a tota la plantilla del 65% dels increments pactats, aplicant-se un 70% per a 2024 70% per a 2025 i 50% per a 2026. Amb això aconseguim una fita històrica en Banca que és garantir les pujades per a la totalitat de la plantilla, amb un mínim del 7,31%

4. 1 dia addicional de vacances per a cada any de vigència del conveni.

5. Els triennis s'incrementen en 6,11% en la vigència de conveni, tant per als d'antiguitat com de tècnics, evitant la supressió i congelació pretesa per AEB.

6. Altres conceptes salarials com el plus transitori i el de polivalència funcional es revaloritzaran en el mateix percentatge que les taules de conveni, de fins al 13,40% acumulat en funció de l'IPC.

Aquest preacord tindrà un desenvolupament en forma d'acord i negociació de text de conveni el mes de setembre, per a tancar una complexa negociació que acabi amb la congelació salarial que han suportat les persones treballadores de Banca

Aquest preacord signat per CCOO, UGT i FINE amb AEB, ha demostrat la responsabilitat i el compromís de totes les parts amb la millora de les condicions econòmiques de les plantilles, sent acceptat per més del 71% de la part social.

CCOO, UGT i FINE hem culminat el procés que iniciem amb la petició d'obertura anticipada de les negociacions del conveni el mes de juny de 2023 i retornat a les plantilles la confiança dipositada en les tres organitzacions sindicals. Agraïm l'esforç i suport de la totalitat de la plantilla en la pressió exercida.