-
La DT de Catalunya també ho ha fet, i ha traslladat la necessitat de trobar solucions. Per això no entenen que aquesta campanya hagi començat a Catalunya.
-
Consideren contraproduent qualsevol comunicació a la clientela.
-
Es pregunten què pot fer RRHH per solucionar el conflicte.
CCOO hem recordat algunes obvietats. Que portem més dun any amb aquest desastre. Que és un problema que contribueix a agreujar la tensió en les relacions clientela-treballadors. Que, com sindicat, hem de fer el que puguem per a protegir la plantilla dels efectes negatius daquesta tensió (daquí el full a la clientela, que us adjuntem amb aquest correu). Que, tot i que sabem que ni RRHH ni la DT poden solucionar el desastre, cal que adoptin com a prioritat lexigir a qui correspongui aquestes solucions. Finalment, que una demostració daquesta actitud seria fer-ho constar tant a la clientela (avisant que la futura millora del sistema informàtic del BBVA pot comportar alguns problemes allò de disculpin les molèsties, estem treballant per a vostè -) com a la plantilla (reconeixent el seu sobresforç i anunciant previsions de millores concretes i/o uncalendari de solucions).
Respecte a la comunicació a la clientela, la DT la considera positivament i ha traslladat a la direcció del banc la conveniència de dur-la a terme. La comunicació a la plantilla de Catalunya la veuen més problemàtica i diuen que pot quedar coberta si el Sr. Queralt hi insisteix més en les presentacions que està fent per cada Zona. I les solucions informàtiques les veuen tant necessàries i urgents com nosaltres, però dubten que en un tema tant complicat es pugui marcar un calendari fix.
Per descomptat, el desenvolupament futur de la nostra campanya tindrà molt en compte les decisions que prengui el banc. CCOO no demanem impossibles, sinò mesures concretes que tinguin un efecte pal·liatiu en la situació, en espera de solucions definitives. La nostra Secció Sindical Estatal ja ha demanat a RRHH una comunicació, amb les característiques esmentades, a tota la plantilla del banc.
També hi ha daltres aspectes, encara que no tinguin una relació directa amb el desastre informàtic, on es podria aplicar un saludable sentit comú. Per exemple, quan a bbva.net apareix sovint el missatge el BBVA no está disponible, és el moment de llençar la campanya per a que els clients shi apuntin massivament? Cal mantenir el ritme daplicació de lADN?
Que el banc hagi reaccionat és un éxit de la campanya de CCOO. Que aquesta reacció es converteixi en les mesures concretes que reclamem està per veure. Mantindrem la programació de la nostra campanya fins conèixer les passes que el banc decideixi fer.
Seguim treballant, seguirem informant.
10 doctubre de 2011