Archivado en Comunicats
TANCAMENT OFICINES AGOST - BBVA
¿ Què fer ?
El proper mes dAgost està previst que tanquin a Catalunya més de 60 oficines de Banca Comercial, per un període de temps que oscil·la entre els 11 i els 29 dies, durant els quals els treballadors i treballadores daquestes oficines sincorporaran a una altra, més o menys propera.
Un dels molts efectes negatius del projecte Clima és la reducció de plantilla que han patit totes les oficines, especialment les dependents. Això comporta que si ja en circumstàncies normals es fa difícil atendre les tasques diàries, en els moments en que per diferents raons hi ha una manca excepcional de personal (vacances, dissabtes dhivern, baixes, etc.) la situació és directament insostenible.
La solució natural a aquesta situació en una empresa que declara beneficis milionaris cada trimestre, és la contractació de personal eventual. Però, es clar, ja sabem que el principal objectiu del projecte Clima és la reducció de despeses. No importen les conseqüències sobre els clients ni les plantilles.
El Banc insisteix en que lorganització del treball és patrimoni de lEmpresa, però qui finalment patim les conseqüències de tanta disbauxa, falta de planificació i decisions esbojarrades, som els treballadors i les treballadores. Per tant volem alertar dalgunes de les incidències que sense cap mena de dubte es produiran en aquestes oficines el proper mes i donar les corresponents orientacions de com actuar quan es produeixin, per tal devitar situacions no desitjades.
-
El registre de signatures de lOficina tancada ha de traslladar-se a loficina receptora. Si això no succeeix, no hem datendre, sense prèvia autorització, cap pagament o operació que requereixi la comprovació de la firma del client. Si ho fem, després les conseqüències les pagarem nosaltres.
-
Lefectiu per recarregar el caixer de lOficina tancada no ha de ser transportat mai, en cap cas, per un empleat des de loficina receptora, malgrat la probable proximitat de les dues oficines. El transport de diners, tal com determina la llei, sha de fer mitjançant un furgó blindat i per una empresa de seguretat especialitzada. Si anem pel carrer passejant una saca amb efectiu i som víctimes dun atracament, les conseqüències les pagarem també nosaltres.
-
Resultarà inevitable desplaçar-se sovint a loficina tancada, ja que hi ha documentació que es necessari consultar en moltes ocasions (expedients, llistats, etc.). Això només ho podrà fer un apoderat, ja que requereix tenir les claus de lOficina, però en tot cas pot representar un risc per a la seguretat del treballador. Cal mirar devitar tant com es pugui aquesta situació, i fer-ho sempre extremant les precaucions, com per exemple no anar-hi sols.
-
Es previsible que en loficina receptora, en alguns casos, hi hagi manca despai. No hem dacceptar no disposar dun lloc de treball en les condicions adequades.
-
Durant els dies que romangui tancada loficina, es perdrà, inevitablement, productivitat, la qual cosa afectarà la consecució dobjectius. Cal demanar una correcció dels pressupostos.
-
Per lexperiència que tenim de lany passat a Madrid on ja van tancar 30 oficines, poden produir-se problemes en: la recepció de les valises, les impressores doficina, la manca de responsables de loficina tancada a loficina receptora, etc. Qualsevol daquestes incidències que creiem puguin comportar conseqüències en loperativa normal, cal posar-les immediatament, per escrit, en coneixement dels responsables (director de CBC, director de zona, RRLL, etc.).
-
Ja hem tingut noticies de que en algun cas sha pressionat als treballadors de loficina que tanca per que modifiquin les vacances i les agafin a lagost per aprofitar el període de tancament. Òbviament, això és inacceptable. Si succeís, cal posar-se en contacte amb CCOO per tal daclarir i solventar la situació.
Capítol apart mereix també la repercussió que aquesta iniciativa tindrà sobre els clients.
Segons el BBVA el Projecte Clima mejora la capacidad comercial y de acercamiento al cliente . Doncs bé, no sembla que tancant loficina habitual del client, desviant-lo a una altra, incrementant les cues de caixa al sumar clients de dues oficines, empitjorant latenció telefònica (el desviament de trucades i de fax lany passat va funcionar molt malament), etc. hagi de millorar molt la qualitat datenció i lapropament al client.
Daltra banda, després de lestiu sha confirmat el tancament definitiu dunes 40 oficines més a Catalunya i la consegüent reestructuració dalgunes CBC. Tot plegat ha fet que en els darrers mesos el BBVA estigui perdent quota de mercat (si bé hi ha clients que mantenen el compte, estan desviant moltes operacions a altres entitats), i aquesta situació no farà més que incrementar la fuita.
Al final, però, els responsables de lorganització del treball no hi tindran res a veure en aquest desastre, i els únics culpables serem els de sempre: els treballadors i les treballadores.
Si la teva és una de les oficines afectades, tant com a oficina tancada o com a receptora, i tens cap dubte o conflicte per aquesta qüestió, no dubtis en posar-te en contacte amb CCOO. Nosaltres no tanquem a lagost.
2-07-08
BOLETÍN INFORMATIVO
Modelo de carta de Baja Voluntaria en la empresa
Convenio Colectivo de Comercio del calzado, artículos de piel y viaje de la provincia de Badajoz
Calendario Laboral 2025. Publicado en el BOE
Acuerdo definitivo y firma del XIX Convenio TIC
Ana María López asume la responsabilidad de CCOO Servicios Palencia