Archivado en Comunicats, Salari

sentències favorables

comunicat

L’Audiència Nacional dicta dues sentències favorables a les tesis de CCOO en conflictes col·lectius sobre increment salarial similars al presentat en el nostre sector.

pdf print pmail

Les patronals de Contact Center i el grup d’empreses de SOGECABLE es van negar a aplicar l’increment de l’IPC del 2% perquè consideraven que no hi havia per a l’any 2009 cap IPC previst pel Govern, que és exactament la mateixa argumentació que ha anat utilitzant la patronal de caixes ACARL.

La Sala Social de l’Audiència Nacional, en les seves sentències de 21 de maig i de 8 de juny de 2009, estima les demandes plantejades per CCOO i estableix que, tot i que és cert que des de l’any 2002 cap Llei de Pressupostos estableix amb claredat l’Índex de Preus al Consum previst pel Govern, aquest concepte existeix i té consistència jurídica.

Les sentències es basen en l’Art. 44.2 de la Llei de Pressupostos Generales de l’Estat per a l’any 2009, on s’estableix que les pensions contributives per a la Seguretat Social experimentaran un increment del 2% de conformitat amb allò que s’estableix a l’Art. 48 del text refós de la Llei General de Seguretat Social. A la vista de l’Art. 48 del text refós de la Llei General de Seguretat Social, com també de la mateixa legislació de pensions de classes passives, aquestes pensions han de rebre un increment equivalent a l’IPC previst pel Govern. L’Audiència Nacional entén, per tant, que la revalorització de les pensions per a l’any 2009 constitueix el contingut concret de l’IPC previst pel Govern i, tenint en compte que és d’un 2%, aquest increment mínim ha d’aplicar-se a tots els convenis, com els de Contact Center i Sogecable, en els quals l’augment per a l’any 2009 estigui establert segons l’IPC previst pel Govern.

L’Audiència Nacional dóna, per tant, la raó a les tesis defensades, des del primer moment, per CCOO en el conflicte col·lectiu interposat en el nostre sector. CCOO hem mantingut des de l’inici una posició molt clara sobre l’increment salarial que corresponia aplicar en el nostre sector, el 2%. I ho hem fet tant des d’un punt de vista jurídic, ja que sembla obvi pensar que un concepte com l’IPC previst no pot anar canviant de contingut segons els interessos de la patronal, com des de l’exigència a la patronal del respecte als acords establerts entre les parts.  CCOO sempre hem complert íntegrament els acords, cosa per la qual, com hem dit en anteriors comunicats, considerem que la actitud de la patronal de les caixes trenca la necessària confiança que hi ha d’haver entre ambdues parts per tal de superar la complexa situació que vivim.

CCOO valorem molt positivament aquestes sentències i animem l’ACARL perquè compleixi des d’ara mateix amb els criteris que s’hi estableixen  tot deixant clara d’aquesta manera la seva voluntat de no trencar la confiança mútua necessària per mantenir en el sector unes relacions laborals franques i fluïdes.

10 de juny de 2009 – com. 38/09

Afilia't a  COMFIA-CCOO
compromesos amb tu

"Estar al dia@dia.net t'interessa"
Si vols rebre les noticies del sector gratuïtament, suscriu-te.

Infórmate

Síguenos en Telegram