Archivado en Comunicats, Ocupacio

Davant l’imminent tancament de 39 oficines de Caixa Penedès

CCOO denúncia a Caixa Penedès per vulnerar els drets d’informació

El passat divendres 19 de juny la direcció de Caixa Penedès va anunciar als representants dels treballadors el tancament de 39 oficines i 5 oficines més passaran a convertir-se en corresponsalies, seguint l’estela d’altres caixes d’estalvis. COMFIA-CCOO presenta una denúncia davant la Inspecció de treball contra Caixa Penedès per vulnerar els drets d’informació de la representació laboral.

Aquesta mesura s’ha pres de forma unilateral, sense que s’escolti als representants dels treballadors ni que s’obri un període de negociació per tractar de pactar un protocol que CCOO considerem imprescindible (i més en aquests moments de màxima incertesa) per poder garantir l’estabilitat de l’empresa i els drets dels treballadors de Caixa Penedès. Uns protocols que s’han pactat a altres caixes i ens han servit per abordar aquests processos d’unificació d’oficines sense traumes.

Amb el tancament d’aquestes 39 oficines, 120 treballadors de Caixa Penedès es veuran afectats de forma directa ja que hauran de ser reubicats en altres oficines, amb l’incertesa de saber quines condicions laborals poden quedar afectades. Però també hi poden quedar afectats més de 150 treballadors que, de retruc, veuran afectat el seu lloc de treball.

COMFIA-CCOO entenem que qualsevol procés d’aquesta mena ha de passar per una negociació amb els representants dels treballadors que garanteixi que les condicions dels treballadors afectats no es vegin malmeses. És per això que hem presentat una denúncia davant la Inspecció de Treball per la vulneració dels drets d’informació dels representants dels treballadors que estableixen els articles 41 i 64 de l’Estatut dels Treballadors.

Cal manifestar, a més, que en la passada Assemblea General de la Caixa Penedès tots els representants dels treballadors van votar en contra de l’aprovació dels comptes com a conseqüència d’aquesta forma excloent i poc conciliadora de gestionar els Recursos Humans de l’empresa.

Si la direcció de Caixa Penedès continua amb aquesta actitud davant els treballadors i els seus representants, CCOO iniciarem tot un seguit d’accions per tal de defensar els drets dels treballadors i treballadores de l’entitat.

Secció sindical COMFIA-CCOO de Caixa Penedès