Archivado en

Tancament d’oficines

El Director General, en el Consell d’Administració (segons hem pogut saber per la informació rebuda d’un alt directiu de la nostra Entitat) va comunicar que segurament tancarien...


Este artículo se publicó originalmente en


pdf print pmail

Tancament d’oficines

 

El Director General, en el Consell d’Administració (segons hem pogut saber per la informació rebuda d’un alt directiu de la nostra Entitat) va comunicar que segurament tancarien una dotzena d’oficines per l’any 2009 i d’un nombre similar pel proper any 2010.

 

Però ja fa dies que CCOO s’ha adreçat a la Direcció sobre aquest tema, inicialment parlaven de 6 oficines, la setmana passada una dotzena i ara ja afirmen que seran una dotzena per any, el nombre final ens temem que pot arribar a ser molt més elevat. També tenim constància que aquesta reducció pot afectar als Departaments Centrals… potser desprès de l’estiu?

 

Davant d’aquesta situació:

 

CCOO HA EXIGIT A LA DIRECCIÓ UN PLA SOCIAL I UN PLA ESTRATÈGIC D’EMPRESA.

 

Ens trobem, però, amb una Direcció, i això segons les seves pròpies paraules, que no té un pla d’empresa, i que diu no saber realment fins on arribarà la reducció d’oficines. La única cosa que sembla clara per a ells es que hi ha d’haver reestructuració i que els culpables són els empleats/des presents, passats i futurs que no han sabut fer rendibles aquestes oficines (quina barra!).

 

Tot i que la Direcció ens ha manifestat el seu compromís (inicial) de mantenir la plantilla fixa a casa nostra, a ningú se li escapa que les paraules se les emporta el vent amb molta facilitat.

 

D’entrada, ja ha reduït un bon nombre de contractes temporals. Però ens temem que, malgrat assegurar-nos el manteniment d’aquells llocs de treball fixes d’aquells i aquelles que es vegin afectats/des pel tancament d’oficines (o departaments), això no els impedeix acomiadar altres empleats/des d’altres oficines. Cosa que ja està passant.

 

Així, doncs, i per la part baixa, ens trobem (o ens podem trobar) amb una reducció en un període més o menys curt de més d’un important nombre de llocs de treball.

 

La Direcció vol fer recaure sobre els mes febles. i a més a cost zero (monetàriament) l’ajust d’aquesta crisi. Però tot té un cost, i aquesta eliminació de llocs de treball la pagarem la resta d’empleats/des treballant per sobre del que marca el Conveni, (a costa de venir per les tardes, per exemple) a l’estil d’algunes oficines i certs Departaments Centrals (Gestió de Clients – Préstecs – Immobilitzat, Contenciosos i altres).

 

Per CCOO, la Caixa ha de cercar totes les opcions possibles per tal que l’ajust sigui el menys traumàtic possible, pactant-ho per escrit i per coneixement de tothom i dels compromisos que cada part assumeix.

 

Algunes fórmules no són noves, com les jubilacions anticipades i les prejubilacions (darrerament aturades de manera voluntària), altres podrien ser més imaginatives, com la reducció voluntària de la jornada laboral, excedències temporals amb dret a reserva del lloc de treball i/o reduccions de jornades voluntàries, alhora que hi ha d’haver un compromís de distància màxima de trasllat i compensacions econòmiques si per causes organitzaves no es pot complir, preferència per certs col·lectius (per exemple empleats/des amb reducció de jornada).Reducció de personal que es contradiu amb tenir a un nombre important d’empleats i empleades treballant hores extres a dojo.

 

També ens preocupa, i molt, el manteniment del nivell salarial d’aquells empleats/des amb càrrecs a les oficines que pel motiu del tancament de les mateixes no puguin mantenir-los. Tanmateix aquells que estiguin en període de consolidació de nivell com els que cobrin plusos inherents al càrrec. En aquest aspecte la Caixa inicialment ens ha comentat que vol reduir el sou a aquests empleats/des.

 

També hem manifestat a la Direcció que donat que la via d’assumir responsabilitats en la Direcció d’Oficines, avui per avui es quasi una via morta, cal, doncs, encara amb més urgència, un pla de carrera definit.

 

 

 

Com veieu, el tancament d’oficines i la reestructuració dels Departaments Centrals, es una qüestió que ens afecta a tots  i a totes

 

 

 

CCOO DIU NO !!!

 

 

 

 

NO AL TANCAMENT D’OFICINES SENSE UN ACORD SOCIAL SATISFACTORI I SENSE PLA ESTRATÈGIC D’EMPRESA

 

A continuació us transcrivim l’escrit que hem fet arribar al Director General.

                                                     

 

Mataró, 20 de maig de 2009

 

Benvolgut Director General,

 

El motiu de la present és manifestar-li el nostre neguit pel tancament d’oficines. Tenim el compromís verbal de vostè que el personal fix afectat pel tancament d’oficines no veurà perillar el seu lloc de treball. Aquesta garantia, però, no és suficient per a nosaltres i li demanem més concreció en el seu pla de tancament d’oficines.

 

En concret, creiem que es absolutament necessari explicitar el nombre total d’oficines que pensa tancar, així com quin serà el pla de recol·locació del personal.

 

En aquest sentit, en d’altres Caixes que també estan procedint al tancament d’oficines, s’han signat acords de recol·locació del personal afectat amb la representació laboral, delimitant clarament quantes persones estan afectades, on les recol·locaran i en quines condicions, sense en cap cas, veure’s perjudicats ni econòmica ni socialment per aquests tancaments.

 

Creiem que en aquests moments no seria bona una política de reordenació sense transparència i concreció, que la manca de claredat només comportaria neguit i que aquesta angoixa ens perjudica notablement a tots.

 

Per tant, li preguem que en breu, posi damunt la taula el seu pla d’empresa, un pla de viabilitat, així com un acord social satisfactori que allunyi els mals auguris que semblen planejar sobre aquesta Institució

 

Cordialment,                                

Esteban Martínez Ruiz

Secretari General de la Secció Sindical de CCOO de Caixa Laietana

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es