Archivado en Comunicats, Ocupacio

CCOO exigeix un Acord Laboral per a la fusió de les caixes Manlleu, Sabadell i Terrassa

COMFIA-CCOO valora l’anunci de fusió des de la prudència i condicionarà el seu suport a l’establiment d’una sèrie de garanties.


Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , Financiero (Agrupación Sector Financiero ) ,


pdf print pmail

Davant el principi d’acord assolit pels Consells d’Administració de Caixa Manlleu, Caixa Sabadell i Caixa Terrassa, des de la Federació de Serveis Financers i Administratius de CCOO Catalunya (COMFIA-CCOO Catalunya) se ha traslladat un missatge de tranquil·litat i confiança a les plantilles. Com ja ha manifestat en diverses ocasions, CCOO condicionarà el seu suport a l’establiment de tot un seguit de garanties laborals, empresarials i socials.

Prudència a l’espera dels continguts concrets
De forma prèvia a emetre qualsevol valoració global serà necessari conèixer al detall el principi d’acord assolit així com el pla de viabilitat, model d’empresa, garanties en matèria d’ocupació i cohesió laboral, aspectes institucionals i socials, etc. Un detall que s’haurà de traslladar, en primer terme, als seus Òrgans de Govern i als diferents grups de representació presents en els mateixos, incloent el dels empleats.

Exigència de garanties en matèria laboral: ocupació i cohesió
Per a CCOO la prioritat en qualsevol fusió és l’ocupació. Ens oposarem frontalment a qualsevol fusió que posi en risc la mateixa i en la que no es garanteixin els interessos de les plantilles a través de la firma d’un Acord Laboral de Fusió que asseguri els llocs de treball de les caixes i els dels seus grups empresarials, així com la cohesió laboral a través de la homogeneïtzació de les condicions laborals.

Exigència de garanties en matèria econòmica i empresarial
Qualsevol projecte de fusió ha de demostrar la seva solidesa a futur. Per això, des de CCOO exigirà la presentació d’un projecte viable, assentat en aspectes econòmics i d’utilitat social per al seu entorn d’actuació, així com en estudis professionals que demostrin la complementarietat de balanços, xarxes i mercats de les possibles Entitats que intervinguin en la fusió. Igualment, serà fonamental la definició d’un model de direcció basat en la professionalitat i la independència.

Exigència de garanties en matèria social
La nova Entitat ha de garantir l’actual naturalesa jurídica de la caixa com una entitat de propietat social, conformant de forma conseqüent els seus Òrgans de Govern, Obra Social i Codi de Conducta des d’un compromís ferm de responsabilitat social vers el conjunt de la societat, els seus clients i els treballadors i treballadores.

Des de CCOO ampliarem la valoració i informació sobre aquest procés, al mateix temps que, des de la nostra condició de primer sindicat en el sector i en les 3 caixes, et traslladem un missatge de tranquil·litat: per sobre de qualsevol altra consideració, CCOO defensarà el teu lloc de treball, drets i interessos.

COMFIA-CCOO Catalunya

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es