Archivado en

No als acomiadaments pel tancament d’oficines!

Hem volgut recórrer a l’hemeroteca abans de començar aquest comunicat per a refrescar la memòria sobre el que hem anat dient en el tema de la gestió portada a terme per la Direcció i les seves conseqüències......


Este artículo se publicó originalmente en


pdf print pmail

 

Hem volgut recórrer a l’hemeroteca abans de començar aquest comunicat per a refrescar la memòria sobre el que hem anat dient en el tema de la gestió portada a terme per la Direcció i les seves conseqüències. Conseqüències que ens afecten, i de quina manera, i a les que hem d’intentar posar remei.

 

Ø  El primer comunicat que hem volgut recuperar portava per títol Diguem prou, publicat el 29.04.2009. Allà ja advertíem sobre la nefasta gestió de la nostra Direcció. Alertàvem sobre la propera Assemblea General i dèiem que ens semblava que aquella era una bona ocasió per a demostrar el nostre enuig envers la Direcció i el seu procedir contra els interessos dels treballadors i treballadores.

 

Ø  Amb data 20.05.09 vam treure el comunicat Tancament d’oficines, allà posàvem l’accent sobre un nombre determinat d’oficines que la nostra Direcció pensava tancar per l’any 2009 (concretament 12), i nombre similar per a l’any 2010. Però, tal i com dèiem en aquell comunicat, “el nombre final ens temem que pot arribar a ser més elevat”. I exigíem clarament a la Direcció un “PLA SOCIAL I UN PLA ESTRATÈGIC D’EMPRESA”. També posàvem en dubte les promeses de la Direcció quan ens assegurava que els fixes a casa nostra no havien de patir, i nosaltres ja alertàvem que en breu ens podríem trobar “amb una reducció en un període més o menys curt” de llocs de treball. I vam instar a la Direcció a tancar un pacte sobre aquest tema del tancament d’oficines i recol·locació del personal. I, per evitar acomiadaments, parlàvem de jubilacions anticipades, prejubilacions, etc. com a mesura no tan traumàtica per “alleugerir” plantilla (i no perquè sobri personal, que ben justos anem!). Tancàvem aquell comunicat amb un rotund “No al tancament d’oficines sense un acord social satisfactori i sense pla estratègic d’empresa”.

 

Ø  El 26.05.09 en el comunicat Parlem d’acomiadaments, posàvem el dit a l’ull al denunciar que darrera els tancaments d’oficines hi havia un pla per acomiadar empleats fixes que, per no aixecar sospites, sortirien d’altres oficines.

 

Ø  El 05.06.09, en el comunicat Qui és qui en el nostre sector, dèiem que s’acostava l’Assemblea General de la nostra Entitat, i era allà on, “els sindicats, a través dels seus consellers, s’haurien de fer notar en un mateix sentit”.

 

Arribat el dia de l’Assemblea tot allò que havíem anat denunciant des de Comissions Obreres, ho vam plasmar en unes intervencions, part de les quals, us tornem a reproduir per la seva vigència i visió clara de la realitat que ens envolta a casa nostra i que hem sabut desxifrar amb molta antelació.

 

Quan a l’Assemblea es va abordar el punt que feia referència a la gestió econòmica, vam dir que hi havia hagut una clara mancança de professionalitat a l’hora de concedir crèdits i que aquelles alegries avui les estàvem pagant en forma d’altes morositats. I fèiem èmfasi en la nefasta gestió dels Recursos Humans, pels interessos del treballadors i treballadores de casa nostra, i VAM VOTAR NO A LA GESTIÓ, com venim fent des de fa anys.

 

I quan es va tractar sobre les Línies Generals d’Actuació per al 2009, i el senyor Director General va parlar “d’optimitzar al màxim els costos”, de “flexibilització dels recursos”, de “control

 

 

 

de costos”, i “d’amortització de processos”, ja no vam tenir cap dubte de què anava tot això, i vam ser els únics que VAM VOTAR QUE NO, una altra vegada, tot advertint que “quan parla vostè d’optimitzar al màxim els costos i contempla una major flexibilització dels recursos, si no especifica en concret què inclou, no podem deixar de pensar que del que es tracta és de reduir llocs de treball.

 

I recentment, a causa d’un altre acomiadament, en el nostre comunicat titulat precisament Acomiadament, ens preguntàvem si la causa no era que “s’havia tancat una oficina de molt a prop i “sobra” personal.

 

Per tot plegat, i perquè ja fa molt temps que ho tenim molt clar, no ens estranya que la Direcció hagi decidit, ara si, treure’s completament la careta, i sense embuts, parli ja de tancar un munt d’oficines.

 

I si tanca, i  tancarà un munt d’elles, comença a prendre cos la sospita, que des de Comissions Obreres tenim, de què al darrera vindran acomiadaments de personal d’altres llocs per motius “varis”. I per aquest tràngol sí que no hi hem de passar. No hem de ser nosaltres, els treballadors i treballadores, els caps de turc que paguem ara la mala gestió acumulada, tant d’aquesta com de l’anterior Direcció de la Caixa.

 

Per tant, creiem que ha arribat el moment de mobilitzar-nos. I en aquest sentit, la Secció Sindical de Comissions Obreres, com a primera mesura, demanarà una reunió urgent del Comitè d’Empresa, exigint la presència del Cap de Recursos Humans per explicar-nos fil per randa què s’està coent i tractar de trobar-ne solucions entre tots.

 

CCOO no aceptarà un E.R.O. encobert a Caxia Laietana

 

Cal que la Direcció ens expliqui el seu “Pla Estratègic”. Si tenen necessitats urgents de tancar oficines, parlem-ne. I tal com vàrem exigir amb data 20 de maig, cal un Pla Social i un Pla Estratègic d’Empresa.

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es