Archivado en Comunicats, Salari

COMFIA-CCOO reclama a les caixes que accelerin les fusions per poder recuperar el crèdit a empreses i famílies

El passat 28 de gener es va aprovar per part de la Comissió Europea el FROB (Fons de Reestructuració Ordenada Bancària) per tal de reestructurar i reorganitzar el sistema financer espanyol i, en especial, el sector de les Caixes d’Estalvi.


Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,


pdf print pmail

Des de COMFIA-CCOO valorem molt positivament aquesta notícia i instem a les direccions de les entitats d’estalvi a que, amb la màxima celeritat (la data límit per tal d’accedir a aquesta font de financiació és el 30 de juny), reemprenguin els processos de fusió i concentració necessaris, així com les negociacions laborals per l’homologació de les condicions laborals de les plantilles, per tal d’aconseguir que, en el menor temps possible, es reactivi la concessió del crèdit a les empreses i a la societat en general, per tal d’ajudar al país a sortir de la recessió econòmica.

Així mateix COMFIA-CCOO manifesta el seu total suport a la decisió de Brussel·les d’introduir mesures de contenció salarial per als gestors de les empreses que optin per fer us del FROB i exigir als mateixos que assumeixin, també en el que fa referència a les seves retribucions, la greu situació de crisi econòmica que estem vivint i, en conseqüència, adaptin els seus salaris en consonància amb la resta de mesures que s’estan prenent per tal de sortir de la citada situació.

En aquest sentit COMFIA-CCOO lamenta que la Caixa de Catalunya, una setmana abans de l'aprovació del FROB per part de la Comissió Europea, hagi decidit incrementar de forma ostentosa els salaris i retribucions variables del Director General i el Sots-director General. Entenem que aquesta decisió, que contravé les mesures de contenció salarial que imposa Brussel·les, és des de tot punt de vista inacceptable i inoportuna tenint en compte la necessitat del FROB per a la viabilitat del projecte. Finalment, l'important nombre de llocs de treball que es perdran en el procés de fusió amb Caixa Tarragona i Caixa Manresa, ens situa davant una decisió amb molt baix to ètic i absolutament allunyada dels criteris de Responsabilitat Social que han de regir les empreses en general i de forma inequívoca una Caixa d'Estalvis.

COMFIA-CCOO Catalunya

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es