Archivado en Comunicados, Empleo
COMFIA-CCOO recuerda que la garantía de los puestos de trabajo y la calidad del servicio son sus prioridades en las ITV
El Govern de Catalunya aprueba el Reglamento de la Ley de seguridad industrial
>> NOTA COMFIA-CCOO Catalunya
>> Comunicació Generalitat -català-
>> Notícia en el AVUI -català-
NOTA COMFIA-CCOO Catalunya
COMFIA-CCOO recuerda que la garantía de los puestos de trabajo y la calidad del servicio son las prioridades irrenunciables ante la ordenación del sector de las ITV
Ante el anuncio de la aprobación del Reglamento de la Ley de seguridad industrial por parte del Govern de la Generalitat de Catalunya, COMFIA-CCOO celebra que se avance en la definición del nuevo modelo de gestión de la seguridad Industrial, donde el sindicato desde el año 2004 ha estado actuando en un escenario de incertidumbre que ha provocado más de un conflicto con la patronal del sector a la hora de fijar inversiones y quienes las tenía que realizar.
COMFIA-CCOO recuerda las dos prioridades que durante todo este largo proceso ha manifestado claramente y que ahora ante el anuncio, inicialmente favorable, de la ordenación del sector son irrenunciables:
1.- La garantía de los puestos de trabajo, prioridad para COMFIA-CCOO, incorporando una cláusula de subrogación en el convenio sectorial que contemple cualquier tipo de modalidad de contratación de la gestión con la administración, así como exigir que figure también la subrogación de los trabajadores a la Ley de Seguridad Industrial.
2.- La garantía de la calidad del servicio.
COMFIA-CCOO ha sido desde el primer día el principal valedor en la defensa de la calidad que aportan los trabajadores y las trabajadoras del sector a su trabajo, por eso contempla con recelo que se hable de incrementar la competencia leal entre operadores y de reducción de tarifas, dos cosas que a priori van reñidas con la calidad, a no ser que cómo ha venido pidiendo reiteradamente, haya una implicación mayor por parte del personal inspector del Departamento de Industria.
COMFIA-CCOO Catalunya
- - - - - - -
Comunicació GENERALITAT
El Govern aprova el Reglament de la Llei de seguretat industrial
Es concreta el nou model de gestió de la seguretat industrial per tal de donar més capacitat d'elecció als usuaris
La normativa incrementa la qualitat de la prestació dels serveis d'inspecció i promou una major competència entre els operadors El Govern ha aprovat avui el Reglament de la Llei de seguretat industrial, la norma que regula les competències de la Generalitat en aquesta matèria, inclòs el règim jurídic dels organismes de control i dels titulars de les estacions dinspecció tècnica de vehicles (ITV).
02-03-2010 13:52 El Reglament dóna més capacitat delecció als usuaris, en ampliar el nombre dempreses que poden prestar aquests serveis, i amplia la qualitat en els processos dinspecció. També simplifica molts procediments per a les empreses installadores i pels tallers de reparació d'automòbils. En aquest sentit, el Reglament no suposa més obligacions per a les empreses sinó un model més eficient. Aquest Reglament saplica als operadors de la inspecció, però també a tots els agents que formen part del sistema de gestió de la seguretat industrial i que estan sotmesos a un règim jurídic dautorització o de comunicació prèvia: les entitats davaluació de conformitat de productes industrials, les entitats davaluació de riscos industrials, els professionals i les empreses dinstallació, manteniment, reparació i operació dinstallacions i productes industrials i els tallers de reparació de vehicles automòbils.
Amb el nou model de gestió sexternalitzen els serveis dinspecció sotmesos a un règim dautorització administrativa prèvia. El reglament persegueix, pel que fa a la prestació dels serveis dinspecció, tres objectius essencials: garantir una cobertura territorial adequada, amb més estacions dITV i més oficines datenció al públic; assegurar-ne la qualitat i establir una competència efectiva i lleial entre els operadors. Actualment, a Catalunya operen dos organismes de control. A partir de lentrada en vigor del reglament, com a màxim podran existir sis daquests organismes. En làmbit de la Inspecció Tècnica de Vehicles també sampliarà el nombre doperadors mitjançant un pla territorial de noves estacions passant de les 2 actuals a un nombre previsible de sis.
La introducció de la competència en aquest sector facilitarà la reducció de tarifes, actualment iguals en tots els operadors. Amb el reglament aprovat avui, sestableix la llibertat de tarifes, amb un llindar màxim que el Govern fixarà properament mitjançant una ordre.
La Llei estableix les característiques essencials daquest nou model de gestió, si bé ha deixat per al seu reglament el desplegament i la concreció daquestes condicions generals per permetre la completa operativitat del model.
Els títols del reglament
El Reglament sestructura en vuit títols. El títol primer determina lobjecte i la finalitat daquest Reglament; defineix els reglaments tècnics de seguretat industrial, les instruccions tècniques complementàries, així com les instruccions, protocols i guies tècniques de lAgència Catalana de Seguretat Industrial i estableix les condicions generals que han de complir els agents del sistema de gestió de la seguretat industrial.
El títol segon estableix les disposicions comunes als operadors de la inspecció, desplega les seves funcions i el règim jurídic aplicable a les autoritzacions administratives. També desplega els requisits comuns que han de complir els operadors de la inspecció per ser autoritzats. El Reglament regula també les obligacions comunes exigibles per lAgència Catalana de Seguretat Industrial als operadors de la inspecció autoritzats.
Els títols tercer i quart regulen els organismes de control i els titulars de les estacions dinspecció tècnica de vehicles, despleguen les seves funcions i els requisits específics que han de complir per ser autoritzats per lAgència Catalana de Seguretat Industrial. També regulen les obligacions específiques exigibles per lAgència Catalana de Seguretat Industrial als organismes de control autoritzats i als titulars de les estacions dinspecció tècnica de vehicles.
Els títols cinquè i sisè regulen les entitats davaluació de conformitat de productes industrials i les entitats davaluació de riscos industrials que intervenen en les activitats industrials afectades per la normativa aplicable sobre prevenció daccidents greus en els quals intervinguin substàncies perilloses, defineixen la seva naturalesa i les seves funcions, estableixen els requisits que han de complir per ser autoritzades per lAgència Catalana de Seguretat Industrial. També regulen les obligacions específiques exigibles per lAgència Catalana de Seguretat Industrial a aquestes entitats autoritzades.
Finalment, els títols setè i vuitè regulen els professionals i les empreses que intervenen en la installació, manteniment, reparació i operació dinstallacions i productes industrials i els tallers de reparació de vehicles automòbils, defineixen la seva naturalesa i les seves funcions, estableixen els requisits de competència professional i tècnica que han de complir per actuar a Catalunya. També regulen les obligacions específiques exigibles per lAgència Catalana de Seguretat Industrial a aquests professionals, empreses i tallers de reparació així com el procediment de comunicació prèvia i inscripció dofici aplicable.
- - - - - - -
NOTÍCIA "AVUI"
Catalunya trenca l'oligopoli de la ITV en admetre l'entrada de nous operadors en el servei
El reglament de la llei de seguretat industrial regula el pas de l'autorització a la concessió | Hi haurà llibertat de tarifes però la Generalitat fixarà el preu màxim Per CCOO la barreja de competència i qualitat no la veiem gens clara.
El govern català va aprovar ahir el reglament de la llei de seguretat industrial que preveu, entre altres mesures, l'entrada de nous operadors en el sector de la inspecció tècnica de vehicles (ITV). D'aquesta manera, la Generalitat trenca l'oligopoli de les dues úniques empreses que ofereixen ara aquest servei, Applus i RVSA.
Segons va explicar el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, l'objectiu del govern català és "reconfigurar" l'actual xarxa de centres d'ITV per evitar "monopolis territorials" i situacions de domini.
La previsió de la Generalitat és augmentar el nombre d'operadors de dos a un màxim de sis i autoritzar "sis noves estacions d'ITV en el territori, de manera que s'estableixi una quota màxima de mercat del 50%", va explicar Antoni Soy, secretari d'Indústria.
Els nous operadors accediran al servei a través de concurs públic, que "en una primera fase s'obrirà a dos nous operadors i, depenent de com funcioni el mercat, s'obrirà a dos més", explicava Soy, que va concretar que els concursos s'establiran després que s'aprovi el pla territorial de noves estacions d'ITV. En la distribució, segons ell, es tindrà en compte "la saturació d'alguns llocs i la inexistència d'estacions, en altres".
Preu per qualitat
El reglament també determina la llibertat tarifària, tot i que la Generalitat en fixarà el llindar màxim. En aquest sentit, el secretari d'Indústria creu que "la competència i la llibertat de tarifes portaran a una reducció de preus". Soy va insistir que "més competència es traduirà en més eficiència".
No estan d'acord amb això els treballadors d'Applus, que compta amb el 85% del negoci -l'altre 15% està en mans de RVSA, amb estacions a la província de Girona i a Vic-. Manel Álvarez, secretari general de serveis administratius i tècnics de CCOO i empleat d'Applus, va alertar que "la barreja de competència i qualitat no la veiem gens clara i haurà de ser la Generalitat la que fili molt prim perquè no en quedin ressentits la qualitat i el servei, ja que, al final, l'afectat és l'usuari".
AVUI
Artículos más leídos hoy