Archivado en Comunicats, Salari, beneficis socials

No entenem ni acceptem aquesta actitud prepotent i irrespectuosa amb els desitjos raonables i justificats dels treballadors

El negoci de les targetes Menú Pass a Banc Sabadell

03-11-10 La Direcció de Recursos Humans vol aportar el seu granet de sorra als resultats del banc amb un negoci rodó: les targetes Menú Pass i quedar-se amb els 9 euros de cada dia que qualsevol empleat o empleada no pugui fer servir. És pobre i de mal gust, és miserable, és vergonyós i és preocupant que el banc recorri a aquestes pràctiques per millorar els seus resultats, segurament seria molt més efectiu i quantificable per a aquest objectiu, un petitíssim ajust a la baixa en el salari de l'alta direcció.


Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,


pdf print pmail

Untitled Document

(PDF:Cat)

El negoci de les targetes Menú Pass

 

La targeta restaurant Menú Pass, imposada per la Direcció de Recursos Humans a tots els empleats i empleades amb jornada partida i dret per Conveni Col·lectiu de Banca, a que se'ls aboni 9 euros per ajuda alimentària per cada dia de jornada, ha estat i és una de les mesures pitjor rebudes i no acceptada per la plantilla. Cal destacar que als empleats amb nivells III, II i I ni tan sols els respecten el conveni per la qual cosa ni els donen xec ni l'esmentada targeta. Tots els representants dels treballadors hem rebut la protesta i el rebuig que la targeta provoca als empleats afectats. Tots hem comunicat oficialment i amb firmes de molts afectats, al Director de Recursos Humans, senyor Vela, que la targeta Menú Pass NO AGRADA. Els motius pels quals no agrada són molts i variats però és molt clar que tots i totes prefereixen que l'ajuda alimentària sigui amb el xec restaurant o abonat en nòmina.

Hem insistit fins a la sacietat al senyor Vela perquè modifiqui aquesta decisió, però no vol. Al final, tots els sindicats li hem demanat que encara que el mitjà d'abonar l'ajuda alimentària sigui amb la targeta, que almenys accepti que els dies en què no es pugui fer servir per les raons que siguin, s'abonin en nòmina les quantitats no gastades. El senyor Vela tampoc vol això. I nosaltres, que no entenem el motiu d'aquest entestament, ens hem posat a pensar sobre el tema.

Ells al·leguen que amb la targeta, que té un saldo de 9 euros de 9h a 19h que es perd si no es fa servir cada dia en aquesta franja horària, ja compleixen amb el Conveni i, a més, insisteixen que el fet que sigui d'obligat ús diari i limitat és per ser (ells) absolutament escrupolosos amb les normes fiscals.

Nosaltres creiem que no és això i tenim raons per a no creure-ho:

En primer lloc, cal tenir en compte que la targeta Menú Pass de l'empresa Faster, és emesa per Sabadell-Atlàntic i és un bon negoci. És fàcil trobar notícies sobre aquest punt. És per tant normal pensar que una manera d'incentivar el negoci és que els empleats del banc utilitzin aquesta targeta. Fins aquí és comprensible. El que no és comprensible és que per justificar que la targeta sigui tant restrictiva, diguin que és per respectar la legalitat fiscal. És difícil de creure.

 

Banc Sabadell porta anys prejubilant amb un model d'acomiadament fraudulent que implica una exempció fiscal de tots coneguda, i sense que això els causi cap preocupació o malestar. I si no els preocupa això, per què els preocupa aquesta altra minúcia que a més és responsabilitat de l'empleat? Tanmateix, el que és més incomprensible, és que tampoc no acceptin l'última proposta: que abonin en nòmina les quantitats no gastades. Amb aquesta opció no hi ha frau fiscal. Doncs NO, la resposta és NO una altra vegada.

Davant d'això només podem pensar que la Direcció de Recursos Humans vol aportar el seu granet de sorra als resultats del banc amb un negoci rodó: les targetes Menú Pass i quedar-se amb els 9 euros de cada dia que qualsevol empleat o empleada no pugui fer servir. És pobre i de mal gust, és miserable, és vergonyós i és preocupant que el banc recorri a aquestes pràctiques per millorar els seus resultats, segurament seria molt més efectiu i quantificable per a aquest objectiu, un petitíssim ajust a la baixa en el salari de l'alta direcció.

Ha de quedar clar que qualsevol empleat que, pels imponderables que siguin, no pugui usar la targeta, pot reclamar jurídicament el seu dret previst en el Conveni. Molt més encara els empleats de nivells III, II i I que no reben la compensació legalment establerta.

De tota manera, aquest és un tema en què és igual si hi ha o no hi ha recorregut jurídic, perquè és una d'aquelles qüestions on tots els empleats i empleades tenim la sensació que alguns dels que porten la gestió d'aquesta empresa es senten realitzats si fastiguegen la plantilla, si la molesten, si la disgusten.

No entenem ni acceptem aquesta actitud prepotent i irrespectuosa amb els desitjos raonables i justificats dels treballadors, no ens agrada la seva targeta Menu Pass i no acceptem que excloguin el col·lectiu d'empleats amb nivells retributius III, II i I.

Exigim que acceptin qualsevol de les alternatives plantejades i que l'ajuda alimentària sigui per a tots els empleats amb dret, sense excepció.

Nosaltres seguirem insistint en això.

Novembre de 2010

 


ANIMEM TOTS ELS COMPANYS I COMPANYES QUE ENCARA NO HAN EMÈS LA SEVA PROTESTA A QUÈ LA FACIN, A TRAVÉS NOSTRE O DIRECTAMENT A RECURSOS HUMANS

 


Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es