Archivado en Comunicats, Salut Laboral
SEGURETAT I SALUT EN ELS LLOCS DE TREBALL (RD 486/1997)
25 de gener de 2011
Continuem amb la publicació dels comunicats informatius sobre salut laboral. Tot i que no sembli prioritari, degut al bombardeig de notícies que sobre el SIP ens cau diàriament, és molt important afrontar els nous temps amb una sèrie de conceptes clars.
A CCOO volem recordar la importància de tenir un bon ambient de treball. Un bon ambient en el que fa referència al nostre entorn (temperatura, ventilació...) i també al que fa referència a aspectes més socials però de vital importància (relacions entre companys dun centre de treball).
A les visites que els companys i companyes de CCOO realitzem per totes les oficines, hem detectat moltes vegades deficiències i cert desconeixement de com ha de ser aquest ambient laboral òptim.
I és que en matèria de prevenció de riscos laborals existeixen normatives que regulen tot làmbit relacionat amb la salut, i és important que es compleixin. El seu compliment està directament relacionat amb la salut de tots els companys i companyes que formen part del nostre centre de treball.
Per això us volem recordar la normativa bàsica aplicable en els llocs de treball:
Temperatura Òptima en el centre de treball: 24ºC
Prohibit fumar en el centre de treball (El seu incompliment comporta sancions importants per linfractor)
Farmacioles: només poden contenir material de primers auxilis.
Medicaments: han destar guardats en un armari o calaix, ordenat, etiquetats i sense caducar.
Extintors: han de passar un control (revisions trimestrals, manteniment anual i retimbrat cada 5 anys) i han destar senyalitzats (en llocs visibles en sentit a les vies de sortida i la part superior ha destar a 170 m del terra) No poden superar els 20 anys de servei.
Zones de pas: no pot haver res que impedeixi el pas (capses, arxius...)
Ordinadors: les pantalles, el teclat i la impressora hauran de situar-se davant els vostres ulls, mai al costat. Les males postures poden provocar contractures a les cervicals, a les lumbars, etc.
Il·luminació: Vigileu que els fluorescents funcionin bé. Substituïu els fosos i aquells que funcionen del tot bé. Evitarem forçar la vista.
Reposapeus: el departament de RRLL disposa de reposapeus, així que si el necessiteu només lheu de demanar via correu electrònic. Ens feu arribar una còpia.
Si mai teniu alguna dolència provocada per la feina, no aneu al metge de capçalera, aneu sempre a la Mutua dAccidents de Treball contractada per lempresa. En cas de tenir qualsevol dubte o problema trucans. |
Per un ambient saludable