Archivado en

1 de juliol de 2011
CCOO i UGT convoquen vaga de 24 hores en el sector de Contact Center
Davant del bloqueig de la negociació del conveni de telemàrqueting a causa de l'actitud tancada de la patronal del sector -que a la pràctica significa la congelació salarial dels treballadors i treballadores des del gener de 2010- CCOO i UGT han convocat una jornada de mobilització que es concreta en una vaga de 24 hores demà divendres, dia 1 de juliol.
Per a lACCE (patronal del sector), són les empreses client les responsables del bloqueig, ja que la pressió que exerceixen per tal que es redueixin les tarifes impedeix que sels puguin repercutir les despeses derivades de lincrement salarial corresponent a lIPC, de laugment de la formació o de tenir una classificació professional ajustada a la realitat.
El resultat daquesta equació és que les empreses client redueixen despesa augmentant el seu benefici, mentre que les plantilles dels contact centers tenen les seves condicions laborals bloquejades.
En matèria salarial, la patronal ha proposat als sindicats aplicar un augment del 0% anual, introduint una revisió al final de cada any igual a lIPC vençut, com a increment per a lany següent i sense caràcter retroactiu.
Els sindicats han centrat la seva proposta a mantenir lactual redactat del conveni, que consisteix en aplicar lIPC anual previst com a clàusula de revisió salarial.
A la incertesa en la qual viuen els treballadors del sector se li ha de sumar la congelació salarial, donat que la patronal es nega a pagar lIPC de lany 2010, que va ser del 3%, el que suposaria uns 500 euros per teleoperador/a aproximadament, xifra important tenint en compte que el 70% del sector treballa a temps parcial, amb una salari mensual mitjà de 700 euros.
CCOO