Archivado en Comunicats, Salari, socio economic

COMFIA-CCOO denuncia que la renumeració dels alts directius del sector financer ha crescut gairebé el doble que els beneficis

En roda de premsa, el secretari general de COMFIA-CCOO, José María Martínez, ha denunciat que "En un moment en el qual es demanen grans esforços als treballadors del sector financer, amb tres convenis  bloquejats, amb ajustos de plantilles i peticions de la patronal perquè es congelin els salaris, no s'aplica el mateix discurs a les retribucions dels consellers i alta direcció de bancs i caixes d'estalvi".


Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,


pdf print pmail

El secretari general de la federació de Serveis Administratius i Financers de CCOO (COMFIA) ha demanat major transparència i límit de les remuneracions (en espècie, diferida, préstecs i blindatges) que perceben els consellers executius i alta direcció del sector financer espanyol, ja que, segons desvetlla un estudi realitzat pel sindicat, han crescut de forma desequilibrada en els últims sis anys (gairebé el doble) respecte als beneficis i a la plantilla.

En roda de premsa, el secretari general de COMFIA-CCOO, José María Martínez, ha denunciat que "En un moment en el qual es demanen grans esforços als treballadors del sector financer, amb tres convenis bloquejats, amb ajustos de plantilles i peticions de la patronal perquè es congelin els salaris, no s'aplica el mateix discurs a les retribucions dels consellers i alta direcció de bancs i caixes d'estalvi".

En aquest sentit, l'estudi presentat per COMFIA-CCOO en roda de premsa (en el qual s'analitza l'evolució del sector entre 2004-2010) confirma que la remuneració mitjana dels consellers i l'alta direcció va créixer un 48% en les 15 majors entitats financeres espanyoles mentre que el salari de la resta del personal (26%) i els beneficis (27%) van augmentar gairebé la meitat. Aquestes diferències són majors en les nou majors caixes d'estalvis, on el benefici en aquest mateix període es va reduir un 7% mentre que el salari de consellers i alta adreça va aconseguir el 47%.

Així mateix, l'estudi de COMFIA-CCOO ressalta que les remuneracions de la cúpula es van desviar més de 25 punts per sobre de l'increment de conveni, i que la quantia de prestem a consellers i l'alta direcció es va disparar especialment en les caixes i entitats amb problemes, com és el cas de Nova Caixa Galícia, CEISS, Catalunya Caixa i Cam que van concentrar el 80% d'aquest increment.

En relació a l'exercici 2010 (en el qual s'analitzen 52 entitats financeres que superen els 7.000 milions d'euros) les remuneracions de les cúpules del sector financer suposen prop de 500 milions d'euros (el 24% dels beneficis totals del sector).

Durant la presentació d'aquestes dades, el secretari general de COMFIA-CCOO, José María Martínez, va denunciar la falta de transparència i control que existeix sobre les remuneracions, préstecs i blindatges de Consellers, la qual cosa en la seva opinió "produeix extra-limitacions en el contracte d'agència", i va reclamar una legislació que posi un límit general per a aquestes remuneracions sobre la base de paràmetres objectius i criteris de transparència, proporcionalitat i sostenibilitat (econòmica, social i laboral); i molt especialment per a les cúpules de les entitats que hagin percebut ajudes públiques, com es va fer a Alemanya o EUA en la capitalització del sector.

Pots consultar els documents presentats en aquesta roda de premsa a l'enllaç a la pàgina web de la Federació de Serveis Financers i Administratius de CCOO www.comfia.net

C.S.CCOO


Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es