Archivado en Campañas, Negociacion Colectiva

Desastre Informàtic - BBVA Catalunya
Problemes i solucions
A data davui, CCOO encara no hem rebut resposta positiva a dues de les mesures que vam proposar a RRHH per apaivagar les conseqüències del desastre i demostrar que el banc està compromès realment amb la necessitat urgent de solucionar-lo: una carta a la clientela i una comunicació a la plantilla. En el benentès que això aniria acompanyat dun esforç prioritari i amb algun resultat positiu a curt termini des de Tecnologia i Operacions.
En espera daquesta resposta, hem traslladat a RRHH de Catalunya dos temes, relacionats amb les conseqüències del desastre, que sí estan a les seves mans:
Primer, que el Comitè de Tracte i Atenció de Catalunya, receptor de les queixes dels clientes per conflictes en la seva relació amb els empleats/des, tingui molt present en la seva actuació que estem vivint una situació excepcional, generadora de tensions, que afecta tant a clients com a treballador@s. Per tant, que quan el propi desastre informàtic sigui la causa duna conducta improcedent o fora de to (cosa no desitjable i completament excepcional en el tracte que totes i tots plegats oferim quotidianament a la clientela) lesmentat Comitè de Tracte descarti mesures sancionadores.
El segon, que aquesta situació excepcional és també causa de prolongacions de jornada encara més intenses que les habituals. Que aquestes prolongacions notòries derivades dels errors informàtics siguin contemplades especialment per a la seva compensació (durant els dijous a la tarda dhivern, o amb daltres fórmules).
Confiem que el compromís inicial de RRHH respecte a ambdues qüestions, de simple sentit comú, es faci realitat en la seva actuació. CCOO vetllarem per a que sigui així, feina en la que sabem que comptem amb el suport de totes les persones que treballem al BBVA.
Aquests temes són importants i serà molt positiu que es contemplin en la línia esmentada.
No són, però, substitutoris de les mesures que comentàvem a linici, que són les que poden demostrar, per escrit i amb fets, que el banc comparteix la necessitat i urgència de solucionar el desastre informàtic.
La continuació del programa de mobilitzacions previst per CCOO simposa com a necessària per insistir, i donar pressa, en la recerca daquestes solucions.
Aviat tindreu notícia de la propera activitat daquest programa de mobilitzacions.
Seguim treballant, seguirem informant.
19 doctubre de 2011