Archivado en Comunicats, Bsis

S’acaba l’any a BSIS de Banc Sabadell

Vivim la política de la intimidació, llur punt més fort ha estat l’acomiadament exprés de 3 companys de plantilla

23-12-11 Vist el 2011, detectem que l’aspiració mitja pel 2012 de l’empleat de BSIS es la d’arribar al proper desembre igual que ara, encara que cobri menys, encara que faci una nova integració, prolongant més la seva jornada, encara que vagi perdent companys pel camí, es a dir, el simple desig de supervivència.


Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,


pdf print pmail

(PDF:Cat)

S’acaba l’any

Arribats a aquestes dates es hora de fer una aturada i mirar enrere per a observar com ens ha anat l’any.

Lamentablement hem tancat un any més de crisi, i ja van 4, i no hi ha símptomes d’una recuperació a mig – curt termini, amb lo que se’ns acosten temps difícils en els que tindrem que escoltar, un cop més, que la culpa de tot la tenen els elevats salaris dels treballadors, les ajudes socials, lo poc que es treballa, la inflexibilitat del mercat laboral, etc. i que, a força de ser repetit fins l’esgotament, s’acaba convencent a la població.

A nivell de la nostra empresa, nosaltres varem començar, aquest any que s’acaba, amb molta il·lusió, ja que ens trobàvem davant d’un nou repte: una nova integració bancària, i varem ser contínuament empaitats per la nostra direcció per a donar el millor de nosaltres mateixos per a superar aquest gran repte com empresa, fent-nos veure que érem part d’ella i formàvem part d’un gran equip unit i que, si ho superàvem, el sol tornaria a brillar... Res més lluny de la realitat.

Per a començar l’any, varem rebre amb gran sorpresa que els augments serien 0 i que els triennis s’absorbien però, a més, no protestis per que llavors series un insolidari amb la població que no està a la teva privilegiada situació.

Durant el desenvolupament del projecte varem anar veient que les arengues esdevenien amenaces: cal ampliar l’horari, si no ho aconseguim ens enfonsem, el mercat ens castigarà, entrarem al mon de les tenebres, ... bla, bla.

Poc després, ens assabentem (que no ens ho van informar) que per a mantenir aquesta motivació ens reduïen el B50, però tranquils... només afectava als malalts i persones que es tenien que operar i als que no treballaven. I això no és tot, també en aquest any es compleix el primer trienni de part de la plantilla i aquest és immediatament absorbit amb aquesta mateixa part agredida del salari, el B50, i que serveix per a que a la pràctica puguem estar indefinidament amb el sou congelat.

Poc després i en agraïment per l’èxit de la integració, es va repartir el Bonus BG a directors d’àrea / departament però, com no hi havia més per a la resta de la plantilla, es va decidir repartir l’excedent de forma subjectiva i discriminada només als que “realment” havien treballat. Pels presumptes mandrosos res, ni tan sols informació de que hi havia cap bonus.

Pocs mesos després de la integració, que es suposa va ser un èxit per l’esforç col·lectiu, se’ns comunica que no som del tot productius. Amb altres paraules, que arribem tard, esmorzem massa estona i ens anem a casa massa aviat i que, si volem ser competitius amb Europa, cal ser més eficients, es a dir, fer més hores, malgrat que a Europa es fomenta just el contrari, horaris més reduïts que permetin accedir al mercat de feina a més gent.

Comença doncs una època de situacions tragicòmiques en la que lo més important no es pas produir més, si no estar més estona al teu lloc i on, a més de ser hi, lo realment important es que se’t vegi quan passa el cap.

Poc a poc, a més, anem veient com companys de Banc Sabadell, en comissió de servei, tècnics informàtics, passen a la xarxa comercial i la seva feina s’acaba diluint en els seus equips.

Per acabar de motivar-nos, es va passar a la política de la intimidació, llur punt més fort ha estat l’acomiadament exprés de 3 companys de plantilla, a dia d’avui sense cap explicació convincent ni pels treballadors acomiadats ni pels seus representants legals (el comitè), i sense aclarir si hi haurà més acomiadaments en el futur. En resumides comptes, l’escenari ideal per a afrontar una nova integració amb la moral aixecada. Per que, si hi ha res que ens diferencia amb altres empreses de tecnologia que han reduït plantilla, es que a BSIS hi ha molta feina i la previsió de que hi hagi molta més en un futur immediat.

Vist el 2011, detectem que l’aspiració mitja pel 2012 de l’empleat de BSIS es la d’arribar al proper desembre igual que ara, encara que cobri menys, encara que faci una nova integració, prolongant més la seva jornada, encara que vagi perdent companys pel camí, es a dir, el simple desig de supervivència.

Si tu també ets dels que tenen aquest desig, pensa que estem abonant el camp idoni per a que l’empresari ens torni a guanyar més terreny. Pensa en el futur laboral i social que els hi estem deixant als nostres fills. Pensa en tot allò que amb la teva conformitat s’està perdent i en lo molt que els hi va costar aconseguir-ho a altres abans que nosaltres.

Són temps d’austeritat, d’eficiència, però també son temps de ser menys egoista, de ser solidari, de començar a pensar més en el col·lectiu, en el company, en el bé de tothom i demostrar que realment som un equip.

Un equip per a treballar per la prosperitat de l’empresa però també un equip per a defensar el nostres drets.

Tu decideixes i només depèn de la teva actitud.

Bon Nadal i feliç any 2012 Comitè de empresa de Bsis.

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es