Archivado en Comunicats
GRANS REPTES PER LANY 2012
Acaba lany. Un any més que intens pel que fa al procés de fusió que porta a terme BMN i que es troba en encara en construcció. I CCOO, davant la nova situació que en el sector es donarà en breu, hem de fer balanç del que ha estat el 2011 i encarar aquest nou any amb la millor de les garanties.
Acaba lany. Un any més que intens pel que fa al procés de fusió que porta a terme BMN i que es troba en encara en construcció. I CCOO, davant la nova situació que en el sector es donarà en breu, hem de fer balanç del que ha estat el 2011 i encarar aquest nou any amb la millor de les garanties.
El 2011 ha estat un any dur, estrenàvem un pacte dempresa que garanteix els nostres llocs de treball, hem pressionat per que les desvinculacions es portessin a terme ràpidament, escurçant els terminis, vam signar un pacte per garantir els nostres drets laborals una vegada es produís la segregació a BMN i hem exigit una Mesa de negociació per tractar lharmonització de les condicions laborals que es va constituir el passat octubre.
Però sens dubte, recordarem aquest 2011 per la destitució de lantiga Direcció de Caixa Penedès, per haver-se assignat unes prebendes milionàries en fons de pensions i assegurances. I aquí CCOO ha tingut molt a dir, provocant en el moment que vam disposar de la informació necessària aquestes destitucions. Ara pertoca a la justícia que esbrini si en aquestes actuacions existeix delicte, i a BMN i Caixa Penedès el deure de reclamar aquestes xifres milionàries.
Però la nova Direcció en la recta final daquest any, en comptes de demostrar i visualitzar un canvi en la gestió del personal i de lEntitat, han aplicat la mateixa opacitat que abans. I ens hem trobat amb retallades diverses (complements funcionals, lot de Nadal, incentius vivendes...) que demostren que tot ho fan a corre cuita i sense criteri.
Però també la gestió sindical ha donat els seus fruits. Des de CCOO pensem que tot i els entrebancs no podem deixar de banda el dia a dia, els problemes que diàriament sorgeixen entre la plantilla, i així shan assolits avenços en diferents temes (criteri únic en incentius dimmobles, fiscalitat dels préstecs empleats, pagament complements nous delegats i endarreriments,
El 2012 ens porta nous reptes, de vital importància, i dels que vosaltres com a treballadors i treballadores hi tindreu molt a dir. I és que tot i que tots estiguem dolguts, decepcionats i emprenyats, només nosaltres serem capaços de sortir daquesta situació, com sempre hem fet.
I es que un nou procés de fusió planteja escenaris radicalment diferents als que hem viscut, que faran que tots nosaltres, sense excepció, tinguem que defensar el nostre lloc de treball per damunt de qualsevol altre tema. I serà llavors quan si la Direcció vol aplicar mesures traumàtiques a la plantilla ens hi trobarà de cara, i ja no serà per la panera, serà per defensar la nostra feina. Dependrà dells que el camí a seguir sigui el consens i la negociació. Per la nostra part, lexperiència ens marca un futur que haurà de llaurar-se sobre la base de la Unitat Sindical, ben portada, negociada prèviament i consensuada. Si no, la dispersió ens farà febles. I això no ho podem consentir. Ningú.