Archivado en Comunicats, Salari

EL “PUF” DE LES NÒMINES.

La Direcció continua mostrant, i ja fa uns mesos d’això, una actitud de menyspreu i falta de sensibilitat envers a tota la plantilla de BMN-Penedès. I amb el tema de les nòmines supera la seva arrogància.


Este artículo se publicó originalmente en


pdf print pmail

La Direcció continua mostrant, i ja fa uns mesos d’això, una actitud de menyspreu i falta de sensibilitat envers a tota la plantilla de BMN-Penedès. I amb el tema de les nòmines supera la seva arrogància.

Actuen com si no existíssim, i en temes que afecten a tota la plantilla, o bé no tenen la decència d’informar-nos, o bé ho fan tard i malament, com en el cas del canvi de data de cobrament de les nòmines. Ara, una vegada analitzada la circular de la Direcció que vam rebre ahir ens obliga a respondre.

Modificar unilateralment les condicions laborals d’una plantilla pot incórrer a la violació de l’article 41 de l’Estatut dels Treballadors. No comptar amb la totalitat de la representació sindical de BMN és una falta de respecte molt greu. Només ens serviria una modificació d’aquesta magnitud si la solució que la Direcció ens plantegés no perjudiqués a cap treballador i treballadora de la plantilla.

Exigirem una solució pel que fa als préstecs que molts companys i companyes van disposar de pagar al voltant del dia 20 de cada mes. No permetrem que cap treballador i treballadora hagi de pagar una pèssima planificació de la Direcció.

No s’entén que al segle XXI els processos informàtics de BMN siguin incapaços d’abonar nòmines encara que sigui cap de setmana, però si que permeten modificar càrrec de préstecs, de la VISA? Incongruent. Només s’entén si el que volen és demorar el pagament 24 o 48 hores, fet que no es correspon amb la solidesa financera que la Direcció publica als quatre vents. 

Sorgeixen moltes més preguntes entre els companys i les companyes, però sobretot la sensació que aquesta Direcció ens tracta de forma humiliant, no prenent en consideració les necessitats d’una plantilla mal pagada, pressionada de forma inhumana i abandonada a la seva sort, amb un responsable territorial que continua amagat al seu cau. Això és vergonyós!

Si es creuen en el dret d’homologar aquestes condicions laborals, nosaltres els exigim que facin el mateix amb la resta (salaris, permisos, complements, plans de pensions, jornada laboral…).

No val que per uns temes l’homologació sigui automàtica i per altres no. Les regles del joc són les mateixes. El pacte subscrit per la Direcció i la representació sindical estableix el marc per arribar a un acord per harmonitzar les condicions laborals. O tots som BMN o cadascú a la seva.

Però on són els dos sindicats que a BMN reivindiquen a diari la seva majoria? La Ugt i el SESFI/Secp estan més preocupats per ser “el majoritari” que per coordinar les reunions i avançar en les negociacions per a l’homologació de les condicions laborals. En altres Sips amb majoria de CCOO (Bankia, Banca Cívica...) i fusions com “La Caixa” – Caixa Girona, etc., aquestes negociacions ja s’han portat a terme. Què no els interessa?

Com vam avançar ahir, CCOO demanarem al Comitè Intercentres una reunió urgent amb el cap de RRLL de BMN per que informi dels detalls del canvi. Llavors CCOO valorarem les repercussions que pot tenir en la plantilla les explicacions rebudes.

 

De moment:

  • EXIGIM TRANSPARÈNCIA I CLAREDAT.
  • CANVI DE DATA DE CÀRREC DELS PRÈSTECS EMPLEATS.
  • CONSENS EN L’APLICACIÓ D’AQUESTES MESURES.
  • ELIMINAR QUALSEVOL PERJUDICI ECONÒMIC A LA PLANTILLA.

Aquests propers dies seran decisius per donar solucions acceptables a aquesta situació. Com sempre, CCOO actuarem amb la fermesa i el criteri que ens pertoca, i prendrem si fos necessari les mesures adients per defensar-nos del que considerem una retallada dels nostres drets.


Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es