Archivado en Comunicats, socio economic

POSSIBLE MARC DE CONVENI

Secció Sindical Estatal Grup BMN

Continuant el nostre comunicat anterior, detallem el possible marc de Conveni que caldrà consolidar a la Mesa Oficial, sobre la base dels contactes que hem vingut mantenint amb ACARL.


Este artículo se publicó originalmente en bmn (Sección Sindical Estatal Grupo BMN) ,


pdf print pmail

Continuant el nostre comunicat anterior, detallem el possible marc de Conveni que caldrà consolidar a la Mesa Oficial, sobre la base dels contactes que hem vingut mantenint amb ACARL. 

23 de Gener de 2012

 

1)       Vigència: 4 anys (2011-2014).

 

2)       Àmbit funcional: Caixes, Bancs a través dels quals es realitza l'activitat financera indirecta i/o s'han traspassat els actius, etc. Es reforça així l'aplicació d'aquest conveni i no el de Banca.

 

3)       Manteniment de condicions laborals i estructura de la negociació col·lectiva:

 

·    Manteniment de tots els drets laborals recollits al conveni i acords d’empresa, una garantia fonamental davant les reformes legals i el canvi de naturalesa jurídica a Banc.

 

·    Definició de les matèries indisponibles que el conveni es reserva i disponibilitat de matèries a l’empresa solament per pacte amb més del 50% de la representació sindical, es a dir, d’eficàcia general.

 

4)       Esquema salarial:

 

·    Abonament normal de triennis i ascensos per antiguitat (el que implica un increment salarial cert a nivell individual durant la vigència del conveni): la Patronal renuncia a la seva pretensió de “parar el rellotge”.

 

·    Revisió taula salarial:

 

§ Any 2011 i 2012: Manteniment taula salarial 2010.

 

§ Any 2013: Sempre que no hi hagi recessió, entre l’1% i l’1,25% (depenent del PIB).

 

§ Any 2014: Sempre que no hi hagi recessió, entre l’1% i el 2% (depenent del PIB).

 

·    Manteniment, revisió i abonament del Plus Conveni:

 

§ Any 2011 i 2012: Manteniment imports del 2010.

 

§ Any 2013 i 2014: Revisió import fix i variable amb els mateixos criteris del salari base.

 

§ 2013-2014: Règim especial addició/deducció d'una quantia vinculada al plus conveni:

 

-          Si Eficiència entitat < 40%: Cobrament Plus Conveni + quantia equivalent 50% part variable.

 

-          Si Eficiència entitat >40% y <65%: Cobrament Plus Conveni sense adició ni deducció.

 

-          Si Eficiència entitat >65%: Cobrament Plus Conveni – quantia equivalent 50% part variable.

 

·    Revisió resta conceptes:

 

§ Revisió quilometratge en un 3% per a 2012, 2013 i 2014 i dietes en un 2% al 2013 i 2014.

 

§ 2012, 2013 i 2014: Revisió Ajuda Formació en un 2% i Ajuda Guarderia en un 2,4%.

 

5)       Temps de treball:

 

·    1 dia lliure disposició que entra en vigor el 2013 i queda ja consolidat al conveni.

 

·    1 dia addicional a l’anterior, no consolidat, per al 2013 i 2014.

 

·    Mesures de conciliació de la vida personal i laboral.

 

6)       Garanties d'Ocupació en processos de concentració i reestructuració intrínseca d'entitats: Establiment de compromisos de no utilització de mesures previstes a l’Estatut dels Treballadors (art. 40, 41, 47, 51 i 52) sense negociació prèvia amb la representació sindical, així com priorització a aquests processos de negociació de solucions vegetatives i/o no extintives (suspensions, reduccions de jornada, excedències) per evitar recórrer a acomiadaments forçosos.

 

7)       Altres aspectes:

 

·    Declaració sobre igualtat d’oportunitats a la promoció i accés a funcions directives.

 

·    Protecció víctimes de violència de gènere.

 

·    Drets representació: Garanties sobre eleccions sindicals i drets d’informació.

 

·    Modernització article sobre Formació incentivant l’ocupació i igualtat.

 

8)       Govern del Conveni: Ampliació de competències de la Comissió paritària i creació de l’Observatori sectorial, per a un anàlisi continuat de la realitat sectorial que vagi més enllà del propi conveni (jornada, igualtat, carrera professional, prevenció de riscos, Formació, RSE).

 


Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es