Archivado en Comunicats, socio economic

ASSOLIT PREACORD DE CONVENI

Secció Sindical Estatal Grup BMN

Ahir dia 1 assolíem un Preacord de Conveni que concreta el marc que ja avançàvem en el nostre comunicat anterior, i que es portarà a Mesa Oficial dimecres dia 8. Es reforça així el nostre marc de condicions laborals davant la reestructuració del sector i les pròximes modificacions legals.


Este artículo se publicó originalmente en bmn (Sección Sindical Estatal Grupo BMN) ,


pdf print pmail

Ahir dia 1 assolíem un Preacord de Conveni que concreta el marc que ja avançàvem en el nostre comunicat anterior, i que es portarà a Mesa Oficial dimecres dia 8. Es reforça així el nostre marc de condicions laborals davant la reestructuració del sector i les pròximes modificacions legals.

  1. Vigència: 4 anys (2011-2014).
  2. Àmbit funcional: Caixes, Bancs a través dels quals es realitza l'activitat financera indirecta i/o s'han traspassat els actius, etc. Es reforça així l'aplicació d'aquest conveni i no el de Banca.
  3. Manteniment de condicions laborals i estructura de la negociació col•lectiva:
    • Manteniment de tots els drets laborals recollits al conveni i acords d’empresa, una garantia fonamental davant les reformes legals i el canvi de naturalesa jurídica a Banc.
    • Definició de les matèries indisponibles que el conveni es reserva i disponibilitat de matèries a l’empresa (bàsicament les que ja eren disponibles) solament per pacte amb més del 50% de la representació sindical.
  4. Esquema salarial:
    • Abonament normal de triennis i ascensos per antiguitat (el que implica un increment salarial cert a nivell individual durant la vigència del conveni): la Patronal renuncia a la seva pretensió de “parar el rellotge”.
    • Revisió taula salarial:
      • Any 2011 i 2012: Manteniment taula salarial 2010.
      • Any 2013: Sempre que no hi hagi recessió, entre l’1% i l’1,25% (depenent del PIB).
      • Any 2014: Sempre que no hi hagi recessió, entre l’1% i el 2% (depenent del PIB).
    • Manteniment, revisió i abonament del Plus Conveni:
      • Any 2011 i 2012: Manteniment imports del 2010.
      • Any 2013 i 2014: Revisió import fix i variable amb els mateixos criteris del salari base.
      • 2013-2014: Règim especial addició/deducció de “Plus eficiència”:
        • Si Eficiència entitat < 40%: Cobrament Plus Conveni + quantia equivalent 50% part variable.
        • Si Eficiència entitat >40% y <65%: Cobrament Plus Conveni sense addició ni deducció.
        • Si Eficiència entitat >65%: Cobrament Plus Conveni – quantia equivalent 50% part variable.
    • Revisió resta conceptes:
      • Revisió quilometratge en un 3% per a 2012, 2013 i 2014 i dietes en un 2% al 2013 i 2014.
      • 2012, 2013 i 2014: Revisió Ajuda Formació en un 2% i Ajuda Guarderia en un 2,4%.
  5. Temps de treball:
    • 1 dia lliure disposició que entra en vigor el 2013 i queda ja consolidat al conveni.
    • 1 dia addicional a l’anterior, no consolidat, per a 2013 i 2014.
    • Mesures de conciliació de la vida personal i laboral.
  6. Garanties d'Ocupació en processos de concentració i reestructuració intrínseca d'entitats: Establiment de compromisos de no utilització de mesures previstes a l’Estatut dels Treballadors (art. 40, 41, 47, 51 i 52) sense negociació prèvia amb la representació sindical, així com priorització a aquests processos de negociació de solucions vegetatives i/o no extintives (suspensions, reduccions de jornada, excedències) per evitar recórrer a acomiadaments forçosos.
  7. Altres aspectes:
    • Declaració sobre igualtat d’oportunitats a la promoció i accés a funcions directives.
    • Protecció víctimes de violència de gènere.
    • Drets representació: Garanties sobre eleccions sindicals i drets d’informació.
    • Modernització article sobre Formació incentivant l’ocupació i igualtat.
  8. Govern del Conveni: Ampliació de competències de la Comissió paritària i creació de l’Observatori sectorial, per a un anàlisi continuat de la realitat sectorial que vagi més enllà del propi conveni (jornada, igualtat, carrera professional, prevenció de riscos, Formació, RSE i Política de remuneracions d’executius, etc.).

 


Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es