Archivado en Comunicats, Ocupacio

COMFIA-CCOO rebutja el pla de reestructuració per a la integració d'UNNIM en el BBVA

BBVA ha anunciat avui en reunió amb els sindicats la seva proposta de reestructuració d'UNNIM, entitat adquirida el passat 27 de juliol al FROB després de l'autorització de la Comissió Europea.

La proposta suposa prescindir de 1.218 treballadors, que representen el 40% de la plantilla d’UNNIM, i el tancament de 332 Oficines, fonamentalment mitjançant acomiadaments, excepte fins 210 prejubilacions per a majors de 53 anys i amb un 55% del salari, o amb dimissions voluntàries incentivades per a un màxim de 180 persones, amb la qual cosa el nombre real d'acomiadaments superaria les 1.000 persones.

COMFIA-CCOO (que ostenta el 60% de la representació sindical a UNNIM i el 43% a BBVA), i la resta de la Representació dels treballadors, han rebutjat de manera ferma la proposta en tots els seus termes.

Alternativament, COMFIA-CCOO i la resta de sindicats han plantejat que la reestructuració ha de fer-se en el marc de la prevista integració de xarxes de UNNIM i BBVA, i per tant per al conjunt de la plantilla de BBVA i UNNIM, que a Catalunya, on es concentra el major nombre d'Oficines, és de 6.200 treballadors, dels quals més de 1.200, sobretot en BBVA, tenen més de 55 anys d'edat.

Els sindicats han coincidit que la reestructuració ha de fer-se de forma pactada i per mitjans no traumàtics, com prejubilacions, baixes incentivades, excedències o trasllats compensats. Coincideix aquesta posició amb la que van manifestar al seu moment tant el Dir. de BBVA Catalunya i també Conseller Delegat de UNNIM, com el President de BBVA en la passada Junta General.

L'adquisició de UNNIM s'ha fet amb el cost d’ 1€ i una aportació de fons públics, pel FROB i el FGD, de fins a 3.817 milions €. Amb ella, BBVA duplica la seva quota de mercat a Catalunya, pel que el sindicat ha ressaltat que són necessàries les persones perquè es mantingui el compromís amb el territori.

Per a mostrar el seu rebuig a la posició actual de l'empresa, al llarg del matí hi ha hagut concentracions de Delegats de COMFIA-CCOO en les portes de les Direccions territorials de BBVA, a Barcelona, Madrid, Bilbao, Sevilla, València, La Corunya i Las Palmas, on ha lliurat escrits en suport per a una sortida negociada i no traumàtica. Demà 5 continuaran les mobilitzacions, amb concentracions a les seus de Sabadell i Terrassa.

COMFIA-CCOO BBVA i UNNIM