Archivado en Comunicats, socio economic

L'ÀNIMA DE BMN

Secció Sindical Estatal Grup BMN

A ningú se li escapa que el model de les caixes d'estalvis era una eina essencial d'inclusió financera a àmplies capes de la població i ...


Este artículo se publicó originalmente en bmn (Sección Sindical Estatal Grupo BMN) ,


pdf print pmail

A ningú se li escapa que el model de les caixes d'estalvis era una eina essencial d'inclusió financera a àmplies capes de la població i territoris que despertaven menor interès en els bancs tradicionals.

Els processos de concentració i reestructuració que es van dur a terme han ocasionat també la reducció, quan no desaparició, de l'Obra Social de les caixes d'estalvis, que va arribar a superar els 2.000 milions d'euros anuals, amb el consegüent deteriorament de l'activitat assistencial, que no està sent reemplaçada per actuacions públiques, més encara en l'entorn actual de retallades i ajustaments pressupostaris.

El context actual ha de ser decisiu per canviar les prioritats de l'acció social de les caixes; no pot obviar l'increment del nombre de persones en risc d'exclusió social i la disminució de prestacions derivades de l'Estat de Benestar.

Però ja no som quatre caixes, som un banc. Un banc que, segons podem llegir en la seva pàgina web, està compromès i és socialment responsable, de manera que no perd de vista a les persones i que vol ser capaç d'invertir i retornar més a la comunitat a la qual es deu.

Ningú pot preveure una catàstrofe, és cert, però sí que es pot decidir què fer per minimitzar les seves conseqüències més enllà de línies de finançament vinculades a explotacions agrícoles o ramaderes. Per desgràcia, les oportunitats per comprometre's veritablement amb les persones en el seu territori d'actuació no falten.

Però també cal mirar de portes en dins. Una empresa que aspira a ser socialment responsable no pot tolerar que s'imposi un model de recursos humans que ha perdut el respecte cap a la seva plantilla, en què els comandaments intermedis actuen com a capatassos d'altres èpoques més que com a  veritables gestors d'un grup de persones. I és que el que falta son més líders i sobren gossos de presa.

Des d'aquí convidem a la direcció de BMN a assentar els pilars d'una veritable responsabilitat social present en tota l'organització i incorpori a tots els grups d'interès* en el seu desenvolupament.

* S'entén per "grups d'interès" aquelles entitats o individus als quals poden afectar de manera significativa les activitats, productes i / o serveis de l'organització i que les accions poden afectar, dins del que és  raonable, a la capacitat de l'organització per desenvolupar amb èxit les seves estratègies i assolir els seus objectius.


Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es