Archivado en Comunicats
LERTO dona pas a mesures conjunturals
Banc Sabadell: ERTO injustificat
19-09-2013 Comfia-CCOO i la resta de la representació sindical acostem postures amb la Direcció per deixar sense efecte l'ERTO a canvi d'aplicar mesures alternatives temporals, que a falta de concretar el seu desenvolupament, permeten afirmar positivament que deixem enrere mesures forçoses que cap sindicat tenia en ment acceptar.
D'aquesta manera, des de CCOO continuem defensant que qualsevol mesura que destrueixi ocupació, ja sigui definitiva o temporal, pot evitar-se amb mesures de flexibilització interna. I més quan aquestes mesures són temporals, tal com detallem a continuació.
La proposta que finalment ha posat sobre la taula la Direcció, i a falta de concretar continguts en el que queda de negociació fins al dia 27 de setembre, les mesures per no aplicar l'ERTO serien:
- Suspensió de l'aportació durant 2 anys ( 2014-2015 ) al col·lectiu B del Pla de Pensions d' empleats de 502,55 anuals, amb " GARANTIA DE RETORN AL MATEIX PLA DE PENSIONS a partir del 2016, diferit en 5 anys. Es posposaria un any més cada exercici en què els dividends de les accions fossin inferiors a un 2,53% de benefici per acció. Cal saber que aquest import és el mínim que ha pagat Banc Sabadell en els últims 12 anys, quan l'any passat va pagar 0'03 per acció." En el cas que el treballador o treballadora causés baixa de l'entitat, se li abonaria l'import total de la part no aportada d'aquest apartat.
- Programa d'excedències voluntàries incentivades per dos anys amb retorn garantit a la plaça. En aquest programa queda per definir l'import de la remuneració anual. Se suspèn durant dos anys el còmput de l'antiguitat però sí que es mantindrien les condicions dels préstecs i/o bestretes vigents.
- Suspensió durant 2 anys de 3 dies de vacances dels 31 dies que marca el nostre pacte intern.
- Incentivar les jubilacions del col·lectiu de BancoCAM afectat per l'ERO del 2010.
Hem recordat de forma insistent de la necessitat de gestionar amb urgència el retorn d'aquella plantilla desplaçada d'altres processos. Aquesta mesura ajudaria a resoldre una situació anòmala que no s'hauria d'haver produït.
Després de setmanes de negociació, valorem positivament la retirada per part de la Direcció de lERTO, i continuarem negociant fins al dia 27 per acabar de desenvolupar aquestes mesures de flexibilitat, per tal de veure si l'acord final és possible.
Continuarem informant.