Archivado en Comunicats

CODI DE CONDUCTA

SECCIÓ SINDICAL ESTATAL DE CCOO-GRUP BMN

CCOO MANIFESTA EL SEU TOTAL DESACORD AMB LA IMPOSICIÓ DE BMN EN PLE PROCÉS NEGOCIADOR


Este artículo se publicó originalmente en bmn (Sección Sindical Estatal Grupo BMN) ,


pdf print pmail

CCOO MANIFESTA EL SEU TOTAL DESACORD AMB LA IMPOSICIÓ DE BMN EN PLE PROCÉS NEGOCIADOR

Just iniciat el procés negociador per a l’harmonització de salaris, beneficis socials, protocols d’actuació i pla de pensions en BMN, per a res ajuda a l’actual negociació bilateral i és del TOT CONTRARI al mandat de negociar des del principi de la BONA FE, que la Gerència es despengi UNILATERALMENT imposant-nos una suposada ACTUALITZACIÓ DEL CODI DE CONDUCTA DE BMN. 

La recent publicació unilateral de la circular 000/004/2013 d’actualització del Codi de Conducta de BMN i el que en ella es manifesta respecte de què “La adhesión al Código resulta obligatoria para todos los empleados, siendo preceptiva la formalización de dicha adhesión mediante la firma digital de esta Circular, que supondrá la aceptación de todos los contenidos del mismo” és per a aquesta Secció Sindical de CCOO del tot inacceptable.

El Banc indica l’obligatorietat d’adherir-se al Codi (mitjançant la firma digital de la circular) i que això suposarà l’acceptació dels seus continguts. Doncs bé, entenen els nostres Serveis Jurídics que si bé el Banc, en l’exercici de la seva potestat empresarial, pot imposar-nos normes (circulars), això no té el per què suposar la seva acceptació per l’empleat/da. És més, aquesta acceptació pot debilitar una hipotètica futura defensa jurídica en cas de sancions per incompliment, en la mesura en què les normes que en el Codi s’indiquen han estat acceptades pel treballador/a en qüestió.

A més, el règim disciplinari d’obligacions i sancions és una norma negociada que es troba recollida a la Llei (Estatut dels Treballadors) i el Conveni Col·lectiu vigent. Aquest Codi per a res és una norma pactada i per això no pot ser incorporada al règim disciplinari, és per això que BMN demana l’acceptació expressa individual dels actuals treballadors/es i pretén incloure una clàusula expressa d’adhesió al mateix en els nous contractes (clàusula 6.1).

El nostre consell és no firmar aquesta circular si això suposa l’acceptació del codi. Ens podem donar per assabentats, però aquest coneixement no pot suposar una acceptació de la imposició que suposa la implantació del codi.

Si a més entrem en el contingut del codi, alguns dels seus apartats ens semblen, com a mínim, discutibles (són només alguns exemples, n’hi hauria més):

·       3.2.2.Respeto: “no se permite la intimidación, humillación, violencia o acoso en cualquiera de sus manifestaciones.”


·       3.2.2.Igualdad: “La relación con los colaboradores habrá de estar presidida por el respeto mutuo y la calidad en la dirección.”


RESPECTE, IGUALTAT, QUALITAT DE DIRECCIÓ Algú els ha explicat això a alguns comandaments intermedis, responsables de negoci,...?

·       6.2 Cumplimiento: “Con independencia de otras responsabilidades a que pudiera dar lugar el incumplimiento de este Código, se aplicarán, en su caso, las sanciones laborales que acuerde el órgano competente de la Entidad en esa materia”.

Aquest punt ens provoca desacord pel ja indicat de què el nostre règim disciplinari es troba a la Llei i al Conveni Col·lectiu i és i ha de seguir sent una norma pactada.

A més, seguir les instruccions d’alguns comandaments intermedis descontrolats pot suposar incomplir el codi, i no atendre-les pot suposar incompliment d’instruccions d’un superior o superiora, ambdues coses castigades disciplinàriament, fet pel qual demanem a la Gerència que o bé obligui aquests comandaments a respectar el codi o ens dispensi com a treballadors/es a complir-lo quan seguim algunes de les seves instruccions, perquè ambdues coses a la vegada no són possibles.

Rebre la circular és una cosa, adherir-nos-hi de manera obligatòria, repetim, és inacceptable.

NO HO FACIS!



Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es