Archivado en Comunicats
CCOO l'exigeix a BMN un canvi radical en la seva política de personal
SECCIÓ SINDICAL ESTATAL DE CCOO-GRUP BMN
Davant els beneficis acumulats en 2014 i, davant la fallida que ens anunciaven en 2012, hi ha d'haver un abans i un després en les reduccions de costos de personal i plantilla.
CCOO L'EXIGEIX A BMN UN CANVI RADICAL EN LA SEVA POLÍTICA DE PERSONAL
Davant els beneficis acumulats en 2014 i, davant la fallida que ens anunciaven en 2012, hi ha d'haver un abans i un després en les reduccions de costos de personal i plantilla.
BMN, en la seva nota de premsa remesa l'11 de novembre a la CNMV, declara que va generar fins setembre de 2014 un resultat abans de provisions de 617 milions d'euros:
- El benefici de 101 milions d'euros supera en més de 15 vegades l'obtingut un any abans.
- El banc consolida la seva posició entre les entitats de crèdit més eficients, amb un rati del 32,6%.
- El rati de capital ordinari (CET1) 'fully loaded' se situa en el 10,3%.
Davant aquest canvi de tendència des de què en 2012 es declaressin pèrdues de 3.000 milions d'euros, CCOO li demana al Consell d'Administració de l'Entitat:
- Que acabin els acomiadaments i els tancaments incessants d'oficines que donen recolzament al negoci i que molts d'ells acaben en els tribunals.
- Que retornin a casa les persones desplaçades (entre 300 i 400) i abans de què comencin a perdre les seves compensacions per lloguers.
- Que es reincorporin d'immediat totes i tots els que causaren baixa involuntària i guanyen en els tribunals les seves demandes per improcedència o nul·litat de la mesura.
- Que deixin de pressionar la plantilla fins a l'extenuació, amb perill per a la seva salut i la seva vida familiar.
- Que avaluïn els riscos psicosocials com exigeixen les auditories i la Inspecció de Treball i les carències imperdonables en molts centres de treball.
- Que tractin tots els territoris per igual, substituint les baixes, maternitats, falta de personal,...
- Que quan tornin a contractar per a cobrir allò perdut, cridin als companys i companyes que perderen la seva ocupació involuntàriament.
El SESFI, en una carta adreçada al director de RRHH de BMN (Múrcia, 13/11/14) demana, amb tebiesa, la paralització immediata de la tercera de les mesures socials d'acompanyament de l'ERO: reactivació d'aportacions al Pla de Pensions, meritació de triennis, PEDP, Variable Plus Conveni i que se suspengui la reducció salarial temporal.
CCOO s'adhereix a aquestes bones intencions!, encara, com exigim en les nostres propostes no ens podem permetre "anar de puntetes" quan es fa tant mal al nostre voltant.
Una defensa de l'ocupació en la que ens sentim sols, sense ajuda d?altres forces sindicals. Sembla que la gent un cop en el carrer ja no interessa.
NO PODEM DEIXAR NINGÚ A DARRERE, NO OBLIDEM!
NO ESTÀS SOLA, NO ESTÀS SOL.
Descarrega la circular en PDF
Accedeix a la comunicació de BMN a la CNMV de l'11 de novembre
Accedeix a la carta de SESFI