Archivado en Comunicats
Defensem la professionalitat de les plantilles de banca
CONVENI COL·LECTIU - 8
En la reunió de la Mesa Negociadora del XXIII Conveni Col·lectiu de Banca celebrada avui, des de CCOO hem presentat les nostres propostes en defensa de la professionalitat de les treballadores i treballador de Banca.
El nostre objectiu: assegurar el desenvolupament de la carrera professional amb criteris clars i objectius.
Per a això hem plantejat:
- Dissenys de carrera professional definits i basats en elements objectius, amb formació certificada i acreditació de les competències.
- Reducció dels actuals nivells retributius del Conveni, i vinculació de funcions a nivells mínims: Funcions de Direcció: Nivells IV i V; d'Assessoria i Gestió Comercial Nivells VI i VII; i resta de funcions Nivell VIII. Igualment els seus equivalents als Serveis Centrals.
- Concretar ascensos de nivell en funció de paràmetres mesurables: antiguitat, desenvolupament efectiu de la funció, formació i acompliment amb èxit, incloent criteris d'avaluació de l'acompliment i participació en els sistemes de retribució variable.
- Consolidació de retribucions voluntàries o variables en nivell retributiu quan siguin recurrents o en funció de l'antiguitat.
L'AEB insisteix en ampliar els nivells retributius, creant el nivell de Tècnics IX que, segons ens transmeten: "facilitaria l'accés al Grup, en funció d'una millor adequació funcional", a més de reiterar la seva petició d'un nivell d'entrada inferior als actuals, per estimular la contractació.
CCOO hem manifestat que una decisió d'aquest tipus ha d'estar vinculada a compromisos certs en creació d'ocupació, modalitats de contractació, períodes de prova i desenvolupament professional amb equiparació als nivells actuals en un termini curt.
L'AEB, encara que ha manifestat que estudiarà les nostres propostes, manté la necessitat de flexibilitzar funcions i retribucions per respondre a les exigències del mercat i de la competència. Igualment, expressa la dificultat de concretar aquestes propostes en el Conveni, remetent a la negociació a les Empreses. Insisteixen que es generen rigideses que no van amb els temps actuals, que requereixen més flexibilitat.
CCOO tenim clar cap a on volem dirigir la negociació: un Conveni que doni resposta a les inquietuds professionals, que objectivi la retribució i que garanteixi la capacitació professional de les plantilles. L?AEB insisteix en desregular (veritable accepció de la flexibilitat en la seva opinió) i a buidar de contingut el Conveni Col·lectiu.
En la propera reunió, fixada per l'11 de juny, contestaran a les nostres propostes i abordarem el següent bloc de negociació.
28 de maig de 2015