Signada la revisió salarial definitiva del 2011 del Conveni d’Oficines i Despatxos de Catalunya

Avui 25 de juny hem signat les taules salarials definitives del 2011 del conveni d’oficines i despatxos de Catalunya, que adjuntem en aquest comunicat, i posant fi a un conflicte que ja estava perllongant-se masses setmanes, amb una solució prou satisfactòria pels interessos dels treballadors i treballadores del sector.

El conflicte s’ha generat des del moment en què la patronal ens ha demanat no pagar cap augment del 2011, al·legant a la situació de crisi generalitzada en el sector. Finalment, i després de diferents reunions de la Comissió Paritària del conveni, així com l’anàlisi de diverses propostes, ens hem posat d’acord amb un augment del 0’70%, la qual cosa fa que sumada al 0’25% que hi havia a compte per aquest any fa que les taules definitives pel 2011 suposin un increment de gairebé d’un 1% respecte al 2010. Entenem que és un increment força ajustat a la realitat del sector en el que no solament no hi ha augments salarials a gairebé cap empresa, si no està patint greument la reforma laboral amb multitud de conflictes, com rebaixes salarials o expedients de regulació d’ocupació.

Un cop signat l’acord de taules salarials, i per tal de no perdre més temps, hem constituït la comissió negociadora del conveni, per al 2012 i anys propers, un conveni que afecta a més de 250.000 treballadors a tot Catalunya.

Tal i com hem comentat en anteriors comunicats, serà una negociació complexa, tenint en compte el context de crisi i davallades de drets que hem comentat en anterioritat. Ens cal, per tant, ser pràctics. Com a metes ens hem de plantejar cercar la garantia del poder adquisitiu, l’adequació de la jornada laboral a la conciliació de la vida personal i familiar, o la creació de mitjans que no permetin el despenjament del conveni a les empreses si no és d’una forma negociada.

Cal insistir també que aquest any, en la distribució de la jornada laboral de 1.772 hores dintre del calendari, i per jornades completes, hi ha un excés de 3’5 dies que s’ha de dilucidar dintre de l’empresa de comú acord amb els treballadors.

Gràcies per l’atenció i estarem en contacte.

COMFIA-CCOO Catalunya

La teva millor garantia: afiliar-te!